4-dniowy rejs na Bornholm – Bałtyk dla zimnolubnych, czyli „niedźwiedzie mięso” na rozgrzewkę 12-15.04 2018

Termin
12-15.04 2018 (czw-nd)
Prowadzący
Leszek Wąsowicz
Koszt obejmuje

kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, ubezpieczenie jachtu.
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.

Nie obejmuje

dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW, składki do kasy jachtowej 150 zł/osoba na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant)

Cena
850 zł
Ilość wolnych miejsc
5
Zapisz się

Trasa

Kołobrzeg - Nexo - Allinge - Kołobrzeg

Cel rejsu

szkoleniowo-stażowy, czyli intensywny trening żeglarski na s/y Bara-Bara


Opis rejsu

Zachęcamy do udziału w naszych wczesnowiosennych, 4-dniowych rejsach. Jest to świetna rozgrzewka przed sezonem  żeglarskim a także dobra okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. To okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył  i zimno. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy żaglach.

Pożeglujemy więc na Wyspę Thora. Dominuje tu zieleń, niewiele jest miejsc, które nazwać można miastem czy – broń Boże – aglomeracją. Głównym sposobem przemieszczania się po lądzie jest tu rower. Wszędzie panuje cisza. Niemal nudna, ale jednak nie. Bornholm jest wyspą przeciwieństw. Spotkamy tutaj potężne klify i zalewane przez morze przybrzeżne jaskinie, złocistą plażę nieopodal latarni Dueodde, ale też trzeci co do wielkości duński las. Planujemy odwiedzić „Rajskie Pagórki”, które są niedużym leśnym kompleksem skupiającym polodowcowe jeziorka, labirynty skał i zapadlisk, a wszystko to w otoczeniu budzącego się do życia po długim, zimowym śnie, gęstego lasu. Ich nazwa – po duńsku  Paradisbakkerne – mówi sama za siebie.

Program treningu podczas rejsu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami oraz wąskie przejścia Cieśnin Duńskich, wybrzeża niemieckiego, wybrzeża szwedzkiego i innych okolic lądu. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.
  • Wprowadzenie do astronawigacji. Identyfikacja gwiazd i planet. Obsługa sekstantu i określanie poprawek przy użyciu sekstantu. Korzystanie z pomocy nawigacyjnych, rocznika astronomicznego czy Nautical Almanach.

 


Opis jachtu

S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany (WEBASTO), z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.


Zapisz się

Facebook
YouTube
INSTAGRAM