4-dniowy rejs na Bornholm, czyli intensywny trening żeglarski 07-10.06.2018

Termin
07-10.06.2018
Prowadzący
Koszt obejmuje

kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW, składki do kasy jachtowej 150 zł/osoba na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant)

Cena
850 zł
Ilość wolnych miejsc
5
Zapisz się

Trasa

Świnoujscie – porty Bornholmu - Świnoujscie

Cel rejsu

szkoleniowo-stażowy, czyli intensywny trening żeglarski na s/y Bara-Bara


Opis rejsu

Krótkie a zarazem intensywne rejsy po Bałtyku to świetna okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. To okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył oraz poszerzenie wiedzy z zakresu nawigacji, astronawigacji, meteorologii. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy sztakslach.

Program treningu podczas rejsu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami oraz wąskie przejścia Cieśnin Duńskich, wybrzeża niemieckiego, wybrzeża szwedzkiego i innych okolic lądu. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.
  • Wprowadzenie do astronawigacji. Identyfikacja gwiazd i planet. Obsługa sekstantu i określanie poprawek przy użyciu sekstantu. Korzystanie z pomocy nawigacyjnych, rocznika astronomicznego czy Nautical Almanach.

Opis jachtu

S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.


Zapisz się

Facebook
YouTube
INSTAGRAM