4-dniowy rejs na Bornholm – intensywny trening żeglarski – 12 – 15.03.2020

Termin
12-15.03.2020
Prowadzący
Koszt obejmuje

kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW, składki do kasy jachtowej 150 zł/osoba na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant)

Cena
950 zł
Ilość wolnych miejsc
7
Zapisz się

Trasa

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku. O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy:
Kołobrzeg – Bornholm (Ronne, Hasle, Alinge, Svaneke, Tejn, Nexo, Hammerhavn) – Kołobrzeg
Kołobrzeg – Christianso – Utklippan - Kołobrzeg
Kołobrzeg – porty polskiego wybrzeża (Świnoujście, Dziwnów, Kamień Pomorski, Mrzeżyno, Ustka, Darłowo) – Kołobrzeg
Kołobrzeg – Rugia (Sassnitz, Lohme) – Kołobrzeg
Kołobrzeg – Ruden – Zatoka Greifswaldzka - Kołobrzeg

Cel rejsu

Rejs stażowo-szkoleniowy


Opis rejsu

Bedzie to rejs zimny z cyklu „niedźwiedzie mięso”. Krótki a zarazem intensywny rejs po Bałtyku to świetna okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. To okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył oraz poszerzenie wiedzy z zakresu nawigacji, astronawigacji, meteorologii. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy sztakslach.

Program treningu podczas rejsu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.
Bornholm jest wyspą przeciwieństw. Spotkamy tutaj potężne klify i zalewane przez morze przybrzeżne jaskinie, złocistą plażę nieopodal latarni Dueodde, ale też trzeci co do wielkości duński las.
Każdy z nas ma tu swój inny ulubiony zakątek, osadę, miasto i każdy z nas chętnie tu wraca 🙂

Pożeglujemy na Wyspę Thora i w zależności od siły i kierunku wiatru odwiedzimy któryś z portów wyspy, może będzie to Svaneke. Port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. A w nim… zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny, pięciokominowa wędzarnia „Rogeri” zbudowana w 1919 roku i… piaszczysta plaża 300 metrów na północ od portu.

Możliwy również jest wariant opłynięcia wyspy od zachodu i wejście do Hasle. Tu, oprócz potężnego portu, zobaczymy białe kominy największej na wyspie wędzarni – świadectwo historii i rybołówstwa bornholmskiego. Uwagę przyciąga także malowniczy rynek, na którym postawiono tablicę upamiętniającą bohaterów powstania przeciwko Szwedom.

10 Mm na północny – wschód od Bornholmu leży Christiansø, wyspa archipelagu Ertholmene. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu, którego na wyspie zawsze było pod dostatkiem, ponieważ jest ona jedną wielką skałą. Zabytkowa zabudowa wysp, wieża Store Tårn, która od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej, królewski ogród.

 


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube