4-dniowy rejs po Zatoce Gdańskiej – intensywny trening żeglarski – 20-23.02.2020

Termin
20-23.02.2020
Prowadzący
Koszt obejmuje

kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW, składki do kasy jachtowej 200 zł/osoba na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant)

Cena
950 zł
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych i lodowych na Bałtyku. O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy:
Górki Zachodnie - Zatoka Gdańska - Górki Zachodnie
Górki Zachodnie - Władysławowo - Łeba -Górki Zachodnie
Górki Zachodnie - Kłajpeda - Górki Zachodnie

Cel rejsu

Rejs stażowo-szkoleniowy


Opis rejsu

Bedzie to rejs zimny z cyklu „niedźwiedzie mięso”. Krótki a zarazem intensywny rejs po Bałtyku to świetna okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. To okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył oraz poszerzenie wiedzy z zakresu nawigacji, astronawigacji, meteorologii. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy sztakslach.

Program treningu podczas rejsu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.

Zatoka Gdańska stwarza spektrum możliwości żeglarskich.  Możemy zrealizować wejście do różnych portów, w zależności od kierunku wiatru. Puck – z atrakcyjnym podejściem przez Głębinkę, będącą niemałym wyzwaniem dla nawigatorów. Jastarnia – mekka kite – i windsurferów polskiego wybrzeża. Sopot – port z najdłuższym molo nad Morzem Bałtyckim. Gdańsk – marina pod Żurawiem w centrum miasta. Gdynia z Darem Pomorza, muzeum ORP Błyskawica i Korsarzem na plaży. W końcu Hel ze słynną cebulą i tawerną u Kapitana Morgana, gdzie wychylimy niejeden kufel piwa.

 


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube