Longyearbyen – Jan Mayen – Grenlandia Wschodnia do granicy lodu – Isafjordur 01-21.07.2022 21 dni

Termin
01.07 - 21.07.2022
Prowadzący
Mateusz Ćwikliński
Koszt obejmuje

Opłatę za koje, opiekę kapitana, podstawowe szkolenie żeglarskie, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

Opłatę PPP (portowe, paliwo, prowiant) ok. 250 NOK / na dzień. Składka jest zbierana przy zaokrętowaniu, rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest wyłączony z opłat PPP
Cena nie zawiera: ubezpieczenie KL i NNW oraz ubezpieczenie od kosztów ratownictwa SAR, gazu do kuchenki, transportu – dojazdu do portu zaokrętowania/wyokrętowania

Cena
kontakt z organizatorem: info@navigareyc.pl / 0048 514 809 099
Ilość wolnych miejsc
4
Zapisz się

Trasa

Longyearbyen - Spitsbergen Zachodni - Jan Mayen - Grenlandia Wschodnia do granicy lodu - Isafjordur
Przebieg trasy będzie uzależniony od warunków lodowych i meteorologicznych.

Cel rejsu

Trawers Arktyki: ze Svalbardu przez Morze Grenlandzkie, Cieśninę Duńską


Opis rejsu

Archipelag Svalbard to grupa wysp, wśród których Spitsbergen to jedyna zamieszkana. Znajduje się on 1000 kilometrów od bieguna północnego.

Jeśli planujesz nocne szaleństwa, szał zakupów lub zwiedzanie muzeów – to nie jest rejs dla Ciebie. Jeśli jednak potrafisz zwolnić, zatrzymać się i dostrzec majestat przyrody, gór, fiordów, lodowców, płynących przez setki lat przez kontynent, by zwalić się z hukiem w otchłań oceanu -Svalbard jest miejscem, gdzie warto być.

To tu, lądując przy bezchmurnej pogodzie, ujrzeć można prawdziwą Epokę Lodowcową i to jest najbardziej znamienite dla tego obszaru: przyroda, która jest gospodarzem w pełnym tego słowa znaczeniu (3,5 tys. niedźwiedzi polarnych to populacja której nikt tu nie ignoruje). Dlatego na pytanie komu Spitsbergen się podoba, przewodniki odpowiadają: przyrodnikom, fotografom, naukowcom i tym co lubią zdziczeć.

 

Ocieplenie klimatu dotyka już nawet tak odległe rubieże, jak północny Svalbard. Według analiz naukowych globalne ocieplenie w Arktyce postępuje dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej na Ziemi – sam Lodowiec Austfonna płynie 10 razy szybciej niż sądzili naukowcy, a w rejonie samego Spitsbergenu rozmarza wieczna zmarzlina. Tym bardziej warto podjąć próbę przedostania się przez pak lodowy na daleką północ.

 

Wyprawa trwa. Czas wyjść na pełne morze… opuszczamy Spitsbergen, wyspę, na której wsłuchując się w ciszę pustkowia usłyszeć czasem można szept dawnych, samotnych na swym wygnaniu Skandynawskich Bogów.

 

W drodze na południe zakotwiczymy u wybrzeży Jan Mayen. Jest to niewielka wyspa wulkaniczna w Arktyce, zlokalizowana ok. 270 Mm  na wschód od Grenlandii. Większość obszaru Jan Mayen zajmują tereny wyżynne i górskie. Najwyższy szczyt to wulkan Beerenberg o wysokości 2277m, nadal czynny.  Oprócz tego totalna bezludność. Cisza. Lodowce. Kolonie ptaków i fok.

Po zerwaniu kotwicy z wyspy Jan Mayen, Patagonia obierze kurs na wschodnie wybrzeże Grenlandii. Skierujemy się do Scoresbysund i pożeglujemy tak daleko, na ile pozwoli lód… Mapy lodowe ostatnich dwudziestu lat dają umiarkowane szanse na zejście na ląd w lipcu, ale… Scoresbysund, w języku Inuitów, Kangertittivaq to  położony we wschodniej Grenlandii rozległy system fiordów, najdłuższy (350 km) i jeden z najgłębszych (ponad 1500 m głębokości) na Ziemi. Scoresbysund na zdjęciach satelitarnych przypomina drzewo, z głównym „pniem” sięgającym ok. 110 km w głąb lądu. Odchodzące od niego rozległe fiordy zajmują powierzchnię 38,000 km².

W Scoresbysund znajdują się liczne wyspy. Największa, Milne Land, o powierzchni 3,913 km² zlokalizowana jest pośrodku zatoki. Jedyną stałą osadą ludzką w regionie jest Ittoqqortoormiit znajdująca się na północ od wejścia do fiordu. Mieszka w niej 469 osób.

 

Celem etapu jest wyspa Islandia . Przez jej środek przebiega geologiczna granica płyt oceanicznych: północnoamerykańskiej i euroazjatyckiej. Dzięki mostowi na Półwyspie Reykjanes łączącemu obie płyty przekracza się niejako granicę kontynentów : )

Efektem ścierania się płyt oceanicznych jest 140 wulkanów, które wyrosły na Islandii, pola gejzerów i lawy, wulkaniczne jeziora i ciepłe źródła. To tu krajobraz kształtują jednocześnie: lodowce i pola geotermalne, plaże ze złotym lub czarnym piaskiem, a z drugiej strony- laguny polodowcowe. Nie uświadczymy tu prawie drzew, większa część powierzchni wyspy to pustynia skalna. Roślinność Islandii jest uboga, zbiorowiska tundrowe z niskimi brzozami i wierzbami, miejscami przechodzące w torfowiska. Islandia jest krainą wodospadów i rzek. Temperatury w okresie, kiedy pożeglujemy na Islandię wahają w granicy 12 a 15ºC.


Opis jachtu

s/y PATAGONIA / POL 21177 / MMSI 261059080 / Callsign SPG 5031

Dane techniczne:
LOA 18 m
BEAM 4,7 m
DRAUGHT 2,4 m
Masa całkowita 31 000 kg

Ożaglowanie 140 m2.
Silnik Ford Sabre 120 HP
Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
Zbiorniki paliwa 1250 L

Wyposażenie

ploter Garmin gpsmap 1222 touch 12 cali – 2 sztuki
Mapy bluechart
Echosonda
Wiatromierz
Log
Radar Garmin 18 cali xHD
AIS klasy B
Autopilot
Ponton desantowy RIB -twarde dno 3,8 m z silnikiem
VHF
Laptop z OPEN CPN
Satelitarna łączność Garmin Inreach
Kompresor do napełniania butli nurkowych
Butle nurkowe
Panele fotowoltaiczne 450 W
Turbina wiatrowa 260 W
Generator prądu zmiennego 400 V 11 kW
Elektryczna pompa zęzowa
Ręczna pompa zęzowa

Środki ratunkowe
tratwa SOLAS PACK A – 12 osób
Kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS
Epirb
Jonbouy
Rzutka
Pirotechnika zgodna z SOLAS

Zakwaterowanie
11 koi, w tym jedna podwójna
Dwie łazienki, w tym jedna z prysznicem
Ogrzewanie centralne
W pełni wyposażony kambuz


Zapisz się

Facebook
YouTube