Longyearbyen – Reykjavik 25.06 – 17.07.2021 21 dni

Termin
25.06 - 17.07.2021
Prowadzący
Koszt obejmuje

Opłatę za koje, opiekę kapitana, podstawowe szkolenie żeglarskie, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

Opłatę PPP (portowe, paliwo, prowiant) ok. 250 NOK / na dzień. Składka jest zbierana przy zaokrętowaniu, rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest wyłączony z opłat PPP
Cena nie zawiera: ubezpieczenie KL i NNW oraz ubezpieczenie od kosztów ratownictwa SAR, gazu do kuchenki, transportu – dojazdu do portu zaokrętowania/wyokrętowania

Cena
4100
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Longyearbyen - Hornsund- Calypsobyen - Kaffjoyra -Magdalenefjord - Jan Mayen - Reykjavik
Przebieg trasy będzie uzależniony od warunków lodowych i meteorologicznych.

Cel rejsu

Zwolnić, zatrzymać się. Zakotwiczyć w Arktyce


Proponowane loty

Skąd Dokąd Data odlotu Godziny Cena Przewoźnik
Oslo Long 25.06.2021 0945-1240 685zł SAS
Oslo -> Long
25.06.2021, godz. 0945-1240
Cena: 685zł
Przewoźnik: SAS

Opis rejsu

Archipelag Svalbard to grupa wysp, wśród których Spitsbergen to jedyna zamieszkana. Znajduje się on 1000 kilometrów od bieguna północnego.

Jeśli planujesz nocne szaleństwa, szał zakupów lub zwiedzanie muzeów – to nie jest rejs dla Ciebie. Jeśli jednak potrafisz zwolnić, zatrzymać się i dostrzec majestat przyrody, gór, fiordów, lodowców, płynących przez setki lat przez kontynent, by zwalić się z hukiem w otchłań oceanu -Svalbard jest miejscem, gdzie warto być.

To tu, lądując przy bezchmurnej pogodzie, ujrzeć można prawdziwą Epokę Lodowcową i to jest najbardziej znamienite dla tego obszaru: przyroda, która jest gospodarzem w pełnym tego słowa znaczeniu (3,5 tys. niedźwiedzi polarnych to populacja której nikt tu nie ignoruje). Dlatego na pytanie komu Spitsbergen się podoba, przewodniki odpowiadają: przyrodnikom, fotografom, naukowcom i tym co lubią zdziczeć.

W planie mamy odwiedzenie Stacji Polarnych w Hornsundzie, Calypsobyen, Kaffjoyra i Magdalenefjord.

 

Stacja Polarna Instytutu Geofizyki PAN (Polski Dom pod Biegunem) znajduje się niedaleko ujścia fiordu Hornsund, w południowej części wyspy Spitsbergen Zachodni.

 

Uniwersytet Lubelski wykorzystuje dawny budynek kopalniany nad fiordem Bellsund na Calypsostranda

 

Stacja Polarna Uniwersytetu Mikołaja Kopernika jest najdalej na północ wysuniętą polską jednostką badawczą. Usytuowano ją w północnej części nadmorsiej równiny Kaffiøyra (Równina Kawowa), na północno-zachodnim Spitsbergenie, największej z wysp arktycznego archipelagu Svalbard. Hahut, bo tak brzmi nazwa Stacji, stanowi zaplecze do organizacji Wypraw Polarnych UMK.

 

Ocieplenie klimatu dotyka już nawet tak odległe rubieże, jak północny Svalbard. Według analiz naukowych globalne ocieplenie w Arktyce postępuje dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej na Ziemi – sam Lodowiec Austfonna płynie 10 razy szybciej niż sądzili naukowcy, a w rejonie samego Spitsbergenu rozmarza wieczna zmarzlina. Tym bardziej warto podjąć próbę przedostania się przez pak lodowy na daleką północ.

 

Wyprawa trwa. Czas wyjść na pełne morze… opuszczamy Spitsbergen, wyspę, na której wsłuchując się w ciszę pustkowia usłyszeć czasem można szept dawnych, samotnych na swym wygnaniu Skandynawskich Bogów.

 

W drodze na południe zakotwiczymy u wybrzeży Jan Mayen. Jest to niewielka wyspa wulkaniczna w Arktyce, zlokalizowana ok. 270 Mm  na wschód od Grenlandii. Większość obszaru Jan Mayen zajmują tereny wyżynne i górskie. Najwyższy szczyt to wulkan Beerenberg o wysokości 2277m, nadal czynny.  Oprócz tego totalna bezludność. Cisza. Lodowce. Kolonie ptaków i fok.

Po zerwaniu kotwicy z wyspy Jan Mayen, Patagonia obierze kurs na Reykjavik

Celem etapu jest wyspa Islandia . Przez jej środek przebiega geologiczna granica płyt oceanicznych: północnoamerykańskiej i euroazjatyckiej. Dzięki mostowi na Półwyspie Reykjanes łączącemu obie płyty przekracza się niejako granicę kontynentów : )

Efektem ścierania się płyt oceanicznych jest 140 wulkanów, które wyrosły na Islandii, pola gejzerów i lawy, wulkaniczne jeziora i ciepłe źródła. To tu krajobraz kształtują jednocześnie: lodowce i pola geotermalne, plaże ze złotym lub czarnym piaskiem, a z drugiej strony- laguny polodowcowe. Nie uświadczymy tu prawie drzew, większa część powierchni wyspy to pustynia skalna. Roślinność Islandii jest uboga, zbiorowiska tundrowe z niskimi brzozami i wierzbami, miejscami przechodzące w torfowiska. Islandia jest krainą wodospadów i rzek. Temperatury w okresie, kiedy pożeglujemy na Islandię wahają w granicy 12 a 15ºC.


Opis jachtu

s/y PATAGONIA / POL 21177 / MMSI 261059080 / Callsign SPG 5031

Dane techniczne:
LOA 18 m
BEAM 4,7 m
DRAUGHT 2,4 m
Masa całkowita 31 000 kg

Ożaglowanie 140 m2.
Silnik Ford Sabre 120 HP
Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
Zbiorniki paliwa 1250 L

Wyposażenie

ploter Garmin gpsmap 1222 touch 12 cali – 2 sztuki
Mapy bluechart
Echosonda
Wiatromierz
Log
Radar Garmin 18 cali xHD
AIS klasy B
Autopilot
Ponton desantowy RIB -twarde dno 3,8 m z silnikiem
VHF
Laptop z OPEN CPN
Satelitarna łączność Garmin Inreach
Kompresor do napełniania butli nurkowych
Butle nurkowe
Panele fotowoltaiczne 450 W
Turbina wiatrowa 260 W
Generator prądu zmiennego 400 V 11 kW
Elektryczna pompa zęzowa
Ręczna pompa zęzowa

Środki ratunkowe
tratwa SOLAS PACK A – 12 osób
Kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS
Epirb
Jonbouy
Rzutka
Pirotechnika zgodna z SOLAS

Zakwaterowanie
11 koi, w tym jedna podwójna
Dwie łazienki, w tym jedna z prysznicem
Ogrzewanie centralne
W pełni wyposażony kambuz


Zapisz się

Facebook
YouTube