Majówka dookoła Zelandii – nawigacyjna eksploracja Cieśnin Duńskich: Sund i Wielki Bełt – 28.04-05.05.2019

Termin
27.04-05.05.2019
Prowadzący
Koszt obejmuje

Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, opłatę PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant)
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.

Nie obejmuje

Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, załoganci organizują go we własnym zakresie. Rejs rozpoczynamy i kończymy w Świnoujściu w Marinie Północnej OSiR, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie

Cena
1400zł
Ilość wolnych miejsc
11
Zapisz się

Trasa

Świnoujście – Klintholm – Kopenhaga – Kalundborg (Marina Gisseløre) – Korsor – Świnoujście (ok. 460 Mm) (trasa uzależniona od warunków hydro-meteorologicznych)

Cel rejsu

szkoleniowo-stażowy dookoła duńskiej wyspy Zelandia


Opis rejsu

Moda na ciepłe klimaty rokrocznie wywiewa polskich żeglarzy na majówkę do Chorwacji lub Grecji. My jednak zostajemy na naszym morzu, tu bowiem równie dobrze, jeśli nie lepiej, poczuć można smak prawdziwego żeglarstwa. Niecodzienna trasa rejsu oraz założenia programu szkoleniowego zapewnią atrakcyjny trening morski podczas długiego weekendu majowego.

W związku z dużym zainteresowaniem, tegoroczna trasa majówki odbędzie się podobnie jak w poprzednim roku szlakiem rejsów po Bałtyku Południowym dookoła duńskiej wyspy Zelandia.

Program treningu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami oraz wąskie przejścia Cieśnin Duńskich, wybrzeża niemieckiego, wybrzeża szwedzkiego i innych okolic lądu. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.
  • Wprowadzenie do astronawigacji. Identyfikacja gwiazd i planet. Obsługa sekstantu i określanie poprawek przy użyciu sekstantu. Korzystanie z pomocy nawigacyjnych, rocznika astronomicznego czy Nautical Almanach.

Opis jachtu

S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.


Zapisz się

Facebook
YouTube
INSTAGRAM