-kojowe
-szkolenie żeglarskie, w tym skrypt do nauki nawigacji na pływach i prądach
-ubezpieczenie jachtu
-transfer 9-osobowym busem do Cuxhaven
-Składka na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) - 300zł - zbierana i rozliczana na burcie jachtu
-Ubezpieczenie KL i NNW
Darłowo – Kilonia - Kanał Kiloński – Hamburg - Cuxhaven ok. 350 Mm
Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan
Rejs stażowo-szkoleniowy na wodach pływowych.
Etap I: Darłowo – Kilonia – Kanał Kiloński – Hamburg – Cuxhaven 350 Mm
Trasa rejsu wiedzie przez Bałtyk Zachodni, wzdłuż wybrzeża niemieckiego, nad wyspą Fehmarn aż do Zatoki Kilońskiej. Spory ruch statków, jachtów, kitesurferów będzie świetną okazją do zastosowania w praktyce prawideł MPZZM.
Przepłyniemy przez Kanał Kiloński. Nord-Ostsee-Kanal to kanał morski łączący Zatokę Kilońską na Bałtyku z Morzem Północnym (ujście Łaby). Łączy miasto Holtenau (obok Kilonii) z Brunsbuttel u ujścia Łaby poprzez dwa zestawy śluz. Zbudowany został w latach 1887-1895, Obecnie przeprawa liczy 60 mil morskich długości i około 102 metry szerokości.
Kanał zaprojektowany został celem bezpiecznego przepływu okrętów między Bałtykiem a Morzem Północnym w razie wojny, miał także dodatkowo skrócić drogę i połączyć porty krajów nadbałtyckich z Morzem Północnym. Przejście przez kanał skraca drogę o około 250 mil morskich w stosunku do tradycyjnej drogi przez Cieśniny Duńskie – wokół Jutlandii.
Promy pływające przez kanał naszą nazwy miast utraconych przez Niemcy w wyniku II wojny światowej. Znajdziemy wśród nich np. Swinemunde (Świnoujście), Stettin (Szczecin), Kolberg (Kołobrzeg), Stolpmunde (Ustka), Danzig (Gdańsk).
Przejście przez Holtenau i Brunsbuttel będzie okazją do przećwiczenia śluzowania w sąsiedztwie statków, których silnik na czas całej operacji pozostaje włączony…
Estuarium Łaby to akwen wymagający nawigacyjnie. Silne prądy morskie, zwłaszcza w syzygii, muszą zostać uwzględnione podczas żeglugi w kierunku Przedsionka Morza Północnego. Mnogość statków dodatkowo pobudzi czujność wacht na pokładzie.
Odwiedzimy dwa porty pływowe. Cumy zostaną podane w Hamburgu i w Cuxhaven.
Hamburg leży w osłoniętym, naturalnym porcie w południowej części Półwyspu Jutlandzkiego, między Europą Kontynentalną na południu i Skandynawią na północy, Morzem Północnym na zachodzie i Morzem Bałtyckim na północnym wschodzie. Leży nad rzeką Łabą, u zbiegu rzek Alster i Bille. Centrum miasta znajduje się wokół rzek Binnenalster („Inner Alster”) i Außenalster („Outer Alster”), które powstały w wyniku spiętrzenia rzeki Alster w celu utworzenia jezior. Wyspy Neuwerk, Scharhörn i Nigehörn, oddalone o 100 kilometrów (60 mil) w Parku Narodowym Morza Wattowego w Hamburgu, są również częścią miasta Hamburga.
Hamburg był członkiem średniowiecznej Ligi Hanzeatyckiej. Przed zjednoczeniem Niemiec w 1871 r. był w pełni suwerennym państwem-miastem. Nękany przez katastrofy, takie jak wielki pożar Hamburga, powódź na Morzu Północnym w 1962 r. i konflikty zbrojne, w tym naloty bombowe z czasów II wojny światowej, miastu udawało się odbudowywać i stawać się bogatszym, mimo każdej z katastrof.
Współczesny Hamburg to liczne targowiska, dzielnica czerwonych latarń, rewelacyjne Międzynarodowe Muzeum Morskie. Jak przystało na klasyczne miasto nadmorskie, wszędzie słychać głosy mew i delikatne pluskanie wody…
Cumy podamy w Cuxhaven, mieście w Dolnej Saksonii, leżące u ujścia Łaby do Zatoki Helgolandzkiej.
Wymiana załogi nastąpi w Cuxhaven. Wymiana załóg odbędzie się wynajętym w Polsce 9 – osobowym busem.
Zasady rezerwacji w czasie epidemii Covid-19.
W przypadku konieczności odwołania rejsu, co może być spowodowane:
-zamknięciem granic przez wirusa
-koniecznością odbywania kwarantanny po powrocie do Polski
-brakiem możliwości wpłynięcia na wody terytorialne danego państwa
następuje pełny zwrot kwot wpłaconych za rejs.