Etap I: Darłowo – Kilonia – Kanał Kiloński – Hamburg – Cuxhaven 350 Mm 03.07 – 10.07.2021

Termin
03.07 – 10.07.2021
Prowadzący
Koszt obejmuje

-kojowe
-szkolenie żeglarskie, w tym skrypt do nauki nawigacji na pływach i prądach
-ubezpieczenie jachtu
-transfer 9-osobowym busem do Cuxhaven

Nie obejmuje

-Składka na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) - 300zł - zbierana i rozliczana na burcie jachtu
-Ubezpieczenie KL i NNW

Cena
2000 zł
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Darłowo – Kilonia - Kanał Kiloński – Hamburg - Cuxhaven ok. 350 Mm

Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan

Cel rejsu

Rejs stażowo-szkoleniowy na wodach pływowych.


Opis rejsu

Etap I: Darłowo – Kilonia – Kanał Kiloński – Hamburg – Cuxhaven 350 Mm

 

Trasa rejsu wiedzie przez Bałtyk Zachodni, wzdłuż wybrzeża niemieckiego, nad wyspą Fehmarn aż do Zatoki Kilońskiej. Spory ruch statków, jachtów, kitesurferów będzie świetną okazją do zastosowania w praktyce prawideł MPZZM.

 

Przepłyniemy przez Kanał Kiloński. Nord-Ostsee-Kanal to kanał morski łączący Zatokę Kilońską na Bałtyku z Morzem Północnym (ujście Łaby). Łączy miasto Holtenau (obok Kilonii) z Brunsbuttel u ujścia Łaby poprzez dwa zestawy śluz. Zbudowany został w latach 1887-1895, Obecnie przeprawa liczy 60 mil morskich długości i około 102 metry szerokości.
Kanał zaprojektowany został celem bezpiecznego przepływu okrętów między Bałtykiem a Morzem Północnym w razie wojny, miał także dodatkowo skrócić drogę i połączyć porty krajów nadbałtyckich z Morzem Północnym. Przejście przez kanał skraca drogę o około 250 mil morskich w stosunku do tradycyjnej drogi przez Cieśniny Duńskie – wokół Jutlandii.

Promy pływające przez kanał naszą nazwy miast utraconych przez Niemcy w wyniku II wojny światowej. Znajdziemy wśród nich np. Swinemunde (Świnoujście), Stettin (Szczecin), Kolberg (Kołobrzeg), Stolpmunde (Ustka), Danzig (Gdańsk).

Przejście przez Holtenau i Brunsbuttel będzie okazją do przećwiczenia śluzowania w sąsiedztwie statków, których silnik na czas całej operacji pozostaje włączony…

 

Estuarium Łaby to akwen wymagający nawigacyjnie. Silne prądy morskie, zwłaszcza w syzygii, muszą zostać uwzględnione podczas żeglugi w kierunku Przedsionka Morza Północnego. Mnogość statków dodatkowo pobudzi czujność wacht na pokładzie.

 

Odwiedzimy dwa porty pływowe. Cumy zostaną podane w Hamburgu i w Cuxhaven.

 

Hamburg leży w osłoniętym, naturalnym porcie w południowej części Półwyspu Jutlandzkiego, między Europą Kontynentalną na południu i Skandynawią na północy, Morzem Północnym na zachodzie i Morzem Bałtyckim na północnym wschodzie. Leży nad rzeką Łabą, u zbiegu rzek Alster i Bille. Centrum miasta znajduje się wokół rzek Binnenalster („Inner Alster”) i Außenalster („Outer Alster”), które powstały w wyniku spiętrzenia rzeki Alster w celu utworzenia jezior. Wyspy Neuwerk, Scharhörn i Nigehörn, oddalone o 100 kilometrów (60 mil) w Parku Narodowym Morza Wattowego w Hamburgu, są również częścią miasta Hamburga.

Hamburg był członkiem średniowiecznej Ligi Hanzeatyckiej. Przed zjednoczeniem Niemiec w 1871 r. był w pełni suwerennym państwem-miastem. Nękany przez katastrofy, takie jak wielki pożar Hamburga, powódź na Morzu Północnym w 1962 r. i konflikty zbrojne, w tym naloty bombowe z czasów II wojny światowej, miastu udawało się odbudowywać i stawać się bogatszym, mimo każdej z katastrof.

Współczesny Hamburg to liczne targowiska, dzielnica czerwonych latarń, rewelacyjne Międzynarodowe Muzeum Morskie. Jak przystało na klasyczne miasto nadmorskie, wszędzie słychać głosy mew i delikatne pluskanie wody…

 

Cumy podamy w Cuxhaven, mieście w Dolnej Saksonii, leżące u ujścia Łaby do Zatoki Helgolandzkiej.

 

Wymiana załogi nastąpi w Cuxhaven. Wymiana załóg odbędzie się wynajętym w Polsce 9 – osobowym busem.

 

Zasady rezerwacji w czasie epidemii Covid-19.

W przypadku konieczności odwołania rejsu, co może być spowodowane:

-zamknięciem granic przez wirusa

-koniecznością odbywania kwarantanny po powrocie do Polski

-brakiem możliwości wpłynięcia na wody terytorialne danego państwa

następuje pełny zwrot kwot wpłaconych za rejs.


Opis jachtu


Zapisz się

    Facebook
    YouTube