Etap II: Cuxhaven – Helgoland – Wyspy Fryzyjskie (Borkum, Texel) – Amsterdam 10-17.07.2021 250 Mm

Termin
10.07 - 17.07.2021
Prowadzący
Koszt obejmuje

-kojowe
-szkolenie żeglarskie, w tym skrypt do nauki nawigacji na pływach i prądach
-ubezpieczenie jachtu
-transfer 9 - osobowym busem do Cuxhaven
-transfer 9 - osobowym busem z Amsterdamu

Nie obejmuje

-Składka PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) - 300zł - zbierana i rozliczana na burcie jachtu
-Ubezpieczenie KL i NNW, przy kwocie 300 000 KL i Assistance, składka wynosi ok. 70zł

Cena
2300 zł
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Cuxhaven - Helgoland - Wyspy Fryzyjskie (Borkum, Texel) - Amsterdam, ok. 250 Mm

Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan

Cel rejsu

Rejs stażowo-szkoleniowy na wodach pływowych.


Opis rejsu

Etap II: Cuxhaven – Helgoland – Wyspy Fryzyjskie (Borkum, Texel) – Amsterdam 10-17.07.2021 250 Mm

 

40 Mm na północ od Cuxhaven, naszym pierwszym celem otwartego morza, stanie się wyspa Helgoland. Wyspa, na przestrzeni dziejów, przechodziła z rąk niemieckich, do duńskich i angielskich. Pod rządami Cesarstwa Niemieckiego stała się bazą morską.

Helgoland i nieco mniejsza wyspa, zwana Düne, były połączone do 1720 roku, kiedy to zostały oddzielone od siebie w wyniku wielkiego sztormu.

Wyspa słynie nie tylko z atrakcyjnej strefy wolnocłowej. Jej zachodni brzeg zdobią malownicze czerwone klify kończące się przy tzw. Lange Anna (Długa Anna) – wyrastającej samotnie z morza wysokiej 40 metrowej skale.

 

Borkum jest jedyną spośród archipelagu Wysp Wschodniofryzyjskich, która przez cały rok znajduje się pod wpływem Morza Północnego dzięki niewielkiej odległości od lądu. Na klimat morski ma wpływ Prąd Zatokowy i zachodnia strefa wiatrowa z wysoką wilgotnością przez cały rok. Zapewnia to pogodę z dużą ilością słońca i wiatru, ale także sporadycznymi opadami deszczu i przelotnymi opadami.

Borkum graniczy od zachodu z cieśniną Westerems (stanowiącą granicę z Holandią), od wschodu z cieśniną Osterems, od północy z Morzem Północnym, a od południa z Morzem Wattowym.

Obecnie jest miasto uzdrowiskowe, znane z długich plaż, kolei wąskotorowej, dróg rowerowych i trzech latarni morskich.

Żegluga wzdłuż Wysp Fryzyjskich, oprócz zmagania się z silnymi prądami Morza Północnego, ze względu na liczne latarnie morskie, da możliwość treningu nawigacji terestrycznej, poczynienia namiarów i naniesienia na mapę pozycji obserwowanych.

 

Morze Wattowe (czasami też Morze Wattów; hol. Waddenzee)– akwen, pomimo nazwy, niebędący morzem, obejmujący przybrzeżne wody Zatoki Niemieckiej (południowo-wschodnia część Morza Północnego) położony pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich należących do Holandii i Niemiec. Ma około 450 km długości i 10–30 km szerokości. Jest to akwen płytki, znaczną jego część stanowią watty (in. osuchy), tj. szerokie równiny pływowe odsłaniane w czasie odpływu morza.

Ze względu na swoje unikatowe walory przyrodnicze, cały obszar Morza Wattowego jest obecnie objęty ochroną i uznany, za „obszar wodno-błotny mający znaczenie międzynarodowe”. Cała część holenderska i niemal cała niemiecka tworzą cztery światowe rezerwaty biosfery.

 

Wyspa Texel położona jest na północ od kontynentalnej prowincji Holandia Północna i na zachód od prowincji Friesland, na północ od miasta Den Helder, należy do archipelagu Wysp Zachodniofryzyjskich.

Texel pierwotnie składała się z dwóch wysp, Texel na południu i Eierland na północnym wschodzie, które były połączone mieliznami. Na początku XVII wieku wyspy zostały połączone groblą, aby Morze Północne nie pustoszyło przybrzeżnych obszarów Texel. W połowie XIX wieku polder uzupełnił północną połowę wyspy. Dziś Texel stanowi największą naturalną barierę między Morzem Północnym a Morzem Wattowym.

Krajobraz wydm wzdłuż zachodniego wybrzeża wyspy jest chroniony jako Wydmy Parku Narodowego.
Najwyższym punktem wyspy jest wydma „Bertusnol” , która znajduje się na wysokości 19,6 m. Krajobraz wydm na Texel to siedlisko dzikiej przyrody. Godne uwagi obszary obejmują De Slufter, gdzie przypływ napływa i styka się z wydmami, tworząc podmokłe środowisko bogate zarówno w faunę, jak i florę. Texel słynie z dzikiej przyrody, szczególnie zimą, kiedy zamieszkują ją ptaki drapieżne i gęsi.

 

Celem rejsu jest Amsterdam, miasto położone nad rzeką Amstel, którego nie trzeba przedstawiać. Miasto, gdzie ulice przeplatają się z wodnymi kanałami i mostami. Miasto rowerów, licznych parków miejskich, miasto tulipanów ze słynnym targiem kwiatowym.

 

Wymiana załogi odbędzie się wynajętym w Polsce 9-osobowym busem.

 

Zasady rezerwacji w czasie Covid-19.

W przypadku konieczności odwołania rejsu, co może być spowodowane:

-zamknięciem granic przez wirusa

-koniecznością odbywania kwarantanny po powrocie do Polski

-brakiem możliwości wpłynięcia na wody terytorialne danego państwa

następuje pełny zwrot kwot wpłaconych za rejs.


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube