-kojowe
-szkolenie żeglarskie, w tym skrypt do nauki nawigacji na pływach i prądach
-ubezpieczenie jachtu
-transfer busem do Thyboron
-Składka PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) - 300zł - zbierana i rozliczana na burcie jachtu
-Ubezpieczenie KL i NNW, przy kwocie 300 000 KL i Assistance, składka wynosi ok. 70zł
Etap IV: Thyboron - Helgoland - Cuxhaven - Kanał Kiloński - Bałtyk Zachodni - Darłowo 350 Mm 24-31.07.2021
Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan
Rejs stażowo-szkoleniowy na wodach pływowych.
Etap IV: Thyboron – Helgoland – Cuxhaven – Kanał Kiloński – Bałtyk Zachodni – Darłowo 350 Mm 24-31.07.2021
Rejs rozpoczniemy w Thyborøn, niewielkim mieście w Danii, które od zachodu styka się z Morzem Północnym, od północy z kanałem Thyborøn, a od wschodu jeziorem Nissum Brednnig. Okolice miasteczka znane są z licznych wraków statków, takich jak statek imperialnej rosyjskiej marynarki wojennej Alexander Neuski.
Na trasie wzdłuż Półwyspu Jutlandzkiego mijać będziemy farmy wiatrowe. Liczne już teraz, będą wciąż rozbudowywane w ramach nowej strategii energetycznej Danii. Wiatraki składające się na projekt „Thor” o łącznej mocy 800 MW, mają stanąć właśnie w duńskiej części Morza Północnego.
Pożeglujemy na Helgoland. Wyspa, na przestrzeni dziejów, przechodziła z rąk niemieckich, do duńskich i angielskich. Pod rządami Cesarstwa Niemieckiego stała się bazą morską.
Helgoland i nieco mniejsza wyspa, zwana Düne, były połączone do 1720 roku, kiedy to zostały oddzielone od siebie w wyniku wielkiego sztormu.
Wyspa słynie nie tylko z atrakcyjnej strefy wolnocłowej. Jej zachodni brzeg zdobią malownicze czerwone klify kończące się przy tzw. Lange Anna (Długa Anna) – wyrastającej samotnie z morza wysokiej 40 metrowej skale.
Rzeka Łaba (Elba) swoje źródło w czeskich Karkonoszach i płynie przez prawie 1100 km, zanim dotrze do Morza Północnego w północno-zachodniej części Niemiec. Część estuarium ma około 140 km i zaczyna się przy jazie w Geesthacht, gdzie zaczyna się wpływ pływów. Około 10 km w górę rzeki od portu w Hamburgu ujście dzieli się na dwie odnogi, Norderelbe i Süderelbe, które ponownie łączą się w obszarze portu. W mieście Brunsbüttel Kanał Kiloński łączy Łabę z Morzem Bałtyckim.
Prądy na Łabie są spore, ich siła wynosi ok. 4 węzłów przy ujściu rzeki. Jeśli nie wstrzelimy się w korzystny cykl pływu, płynięcie pod prąd staje się praktycznie niemożliwe. Postój w Cuxhaven to wygodny sposób na uniknięcie marnowania ropy lub konieczności halsowania przy ruchliwym TSS.
Cuxhaven to port i miasto w Dolnej Saksonii w Niemczech, na brzegu Morza Północnego u ujścia Łaby. Symbolem miasta, znanym jako Kugelbake, jest latarnia morska, drewniany punkt orientacyjny u ujścia Elby, wyznaczający granicę między rzeką, a Morzem Północnym.
Wejście do Cuxhaven jest proste, o ile planujesz przybycie dokładnie w momencie zmiany cyklu pływu, tzw. slack’u. Jeśli nie – i dotyczy to wszystkich portów na Łabie i Wezerze – należy być świadomym silnych prądów, które powodują konieczność prawidłowego celowania w główki…
Przepłyniemy przez Kanał Kiloński. Nord-Ostsee-Kanal to kanał morski łączący Zatokę Kilońską na Bałtyku z Morzem Północnym (ujście Łaby). Łączy miasto Holtenau (obok Kilonii) z Brunsbuttel u ujścia Łaby poprzez dwa zestawy śluz. Zbudowany został w latach 1887-1895, Obecnie przeprawa liczy 60 mil morskich długości i około 102 metry szerokości.
Kanał zaprojektowany został celem bezpiecznego przepływu okrętów między Bałtykiem a Morzem Północnym w razie wojny, miał także dodatkowo skrócić drogę i połączyć porty krajów nadbałtyckich z Morzem Północnym. Przejście przez kanał skraca drogę o około 250 mil morskich w stosunku do tradycyjnej drogi przez Cieśniny Duńskie – wokół Jutlandii.
Promy pływające przez kanał naszą nazwy miast utraconych przez Niemcy w wyniku II wojny światowej. Znajdziemy wśród nich np. Swinemunde (Świnoujście), Stettin (Szczecin), Kolberg (Kołobrzeg), Stolpmunde (Ustka), Danzig (Gdańsk).
Przejście przez Holtenau i Brunsbuttel będzie okazją do przećwiczenia śluzowania w sąsiedztwie statków, których silnik na czas całej operacji pozostaje włączony…
Po opuszczeniu Zatoki Kilońskiej pożeglujemy przez Bałtyk Zachodni. W zależności do sytuacji wiatrowej zacumujemy w niemieckich portach: w Kilonii/ Wismarze/ Warnemunde / Greifswaldzie/ Sassnitz
Transfer załogi do Polski nastąpi 9 -osobowym busem.
Zasady rezerwacji w czasie Covid-19.
W przypadku konieczności odwołania rejsu, co może być spowodowane:
-zamknięciem granic przez wirusa
-koniecznością odbywania kwarantanny po powrocie do Polski
-brakiem możliwości wpłynięcia na wody terytorialne danego państwa
następuje pełny zwrot kwot wpłaconych za rejs.