Rejs stażowo – szkoleniowy z młodzieżą – początek wakacji

Termin
04-11.07. 2020
Prowadzący
Wojciech Schab
Koszt obejmuje

Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana i drugiego instruktora, pełniącego funkcję oficera, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, materiały szkoleniowe

Nie obejmuje

Składki PPP 200zł od osoby (prowiant, portowe opłaty, paliwo) pobierana na początku rejsu i rozliczana na koniec rejsu
Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie

Cena
1400zł
Ilość wolnych miejsc
5
Zapisz się

Trasa

Ze względu na obostrzenia epidemiologiczne trasa: Górki Zachodnie - Polskie Porty otwartego morza: Władysławowo - Łeba, Ustka - Darłowo - Kołobrzeg

Cel rejsu

rejs szkoleniowo - stażowy


Opis rejsu

Rejsy przeznaczone są dla młodzieży, która uzyskała już stopień żeglarza jachtowego, zatem posiadającej umiejętność manewrowania lekkim jachtem mieczowym lub mieczowo – balastowym. Cześć spośród uczestników rejsu odbyła już swoje pierwsze rejsy na Mazurach lub na innych akwenach, jak: Jezioro Solińskie, Żywieckie, Czorsztyńskie czy Rożnowskie. Dla niektórych jest to jednak wciąż za mało. Morze ma bowiem naturalną siłę przyciągania…

Plan szkolenia:

    • Budowa jachtu morskiego
    • Obsługa stanowisk manewrowych: żagle, liny, odbijacze
    • Próbne alarmy na jachcie: pożarowy, łodziowy, „człowiek za burtą” – świadomość zagrożeń wynikających z żeglugi
    • Wprowadzenie do nawigacji morskiej. Praca na mapie.
    • Wprowadzenie do locji morskiej: znaki i światła
    • Wprowadzenie do MPZZM – żegluga w sąsiedztwie statków i kutrów rybackich.  Prawo drogi na morzu
    • Nauka manewrowania jachtem balastowym
    • Wzbudzenie wartości wynikających z uprawiania żeglarstwa morskiego: konieczność współpracy, budowanie poczucia odpowiedzialności, wzajemna obstawa stanowisk manewrowych

Wyobrażasz sobie rześki poranek w bornholmskim porciku? Ryba pokrojona w dzwonki, przyrządzona na grilu, intensywny zapach morza, krzyk  mew czyhających na żeglarski poczęstunek. W zależności od siły i kierunku wiatru odwiedzimy różne porty wyspy Thora.

Przed nami Hasle, z górującymi nad miasteczkiem białymi kominami największej na wyspie wędzarni – świadectwo historii rybołówstwa bornholmskiego. Uwagę przyciąga także malowniczy rynek, na którym postawiono tablicę upamiętniającą bohaterów powstania przeciwko Szwedom.

Svaneke, port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. A w nim… zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny, pięciokominowa wędzarnia i… piaszczysta plaża 300 metrów na północ od portu.

10 Mm na północny – wschód od Bornholmu leży Christiansø, wyspa archipelagu Ertholmene. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu, którego na wyspie zawsze było pod dostatkiem, ponieważ jest ona jedną wielką skałą. Zabytkowa zabudowa wysp, wieża Store Tårn, która od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej, królewski ogród.

Około 20 mil morskich w odległości od Kalmarsundu wpłyniemy do portu Utklippan. Na głównej wyspie znajduje się latarnia morska oraz ornitologiczna stacja badawcza. Wykuty w skałach, prostokątny porcik położony jest pomiędzy wyspami. Surowa przyroda, skały, latarnia, bezludność.

Trasa na Bornholm z Kołobrzegu zajmuje 8-16 godzin. Żegluga jest bezpieczna, bo w zależności od kierunku wiatru, Bornholm z każdej strony wybrzeża oferuje schronienie przed sztormem. Dzień na Bałtyku jest długi. Świt następuje po godzinie 0400, a zachód przed 2300. Wiatry na początku lata są na ogół słabe lub umiarkowane.

 


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube