Rejs stażowo – szkoleniowy z młodzieżą – początek wakacji 26.06-03.07.2021

Termin
26.06-03.07.2021
Prowadzący
Koszt obejmuje

Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana i drugiego instruktora, pełniącego funkcję oficera, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, materiały szkoleniowe

Nie obejmuje

Składki PPP 300zł od osoby (prowiant, portowe opłaty, paliwo) pobierana na początku rejsu i rozliczana na koniec rejsu
Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie

Cena
1700zł
Ilość wolnych miejsc
8
Zapisz się

Trasa

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku i bieżącej sytuacji epidemiologicznej.

Oj wyborze trasy decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy:

Trasa duńska: Kołobrzeg – Bornholm (Ronne, Hasle, Hammerhavn, Christianso, Alinge, Svaneke, Tejn, Nexo, ) – Kołobrzeg --> Mnogość portów schronienia na wyspie Bornholm
Trasa szwedzka: Kołobrzeg – Utklippan - Karlskrona - Kołobrzeg --> Alternatywa dla portów Bornholmu, perełka Bałtyku - wyspa Utklippan
Trasa polska: Kołobrzeg – porty polskiego wybrzeża (Świnoujście, Dziwnów, Kamień Pomorski, Mrzeżyno, Ustka, Darłowo) – Kołobrzeg --> Lokalna trasa, alternatywa na wypadek zamknięcia granic Polski. Ciekawy trening nawigacyjny
Trasa niemiecka: Kołobrzeg – Rugia (Sassnitz, Lohme) - Ruden – Zatoka Greifswaldzka – Kołobrzeg --> Trasa dzikiej przyrody, alternatywa na wypadek silnych północnych wiatrów, uniemożliwiających żeglugę do Danii i Szwecji

Cel rejsu

rejs szkoleniowo - stażowy


Opis rejsu

Rejsy przeznaczone są dla młodzieży, która uzyskała już stopień żeglarza jachtowego, zatem posiadającej umiejętność manewrowania lekkim jachtem mieczowym lub mieczowo – balastowym. Cześć spośród uczestników rejsu odbyła już swoje pierwsze rejsy na Mazurach lub na innych akwenach, jak: Jezioro Solińskie, Żywieckie, Czorsztyńskie czy Rożnowskie. Dla niektórych jest to jednak wciąż za mało. Morze ma bowiem naturalną siłę przyciągania…

 

Możliwe do wyboru warianty trasy. Na podstawie bieżącej sytuacji epidemiologicznej i oceny sytuacji pogodowej decyzja podejmowana będzie przez kapitana:

Trasa duńska. Trasa na Bornholm z Kołobrzegu zajmuje 8-16 godzin. Żegluga jest bezpieczna, bo w zależności od kierunku wiatru, Bornholm z każdej strony wybrzeża oferuje schronienie przed sztormem. Dzień na Bałtyku jest długi. Świt następuje po godzinie 0400, a zachód przed 2300. Wiatry na początku lata są na ogół słabe lub umiarkowane.

Trasa szwedzka. W razie zamknięcia Danii, z przyczyn epidemiologicznych, alternatywą pozostaje żegluga z Kołobrzegu do Szwecji. W razie sztormu, wciąż pozostajemy pod osłoną wyspy Bornholm, a trudy żeglugi wynagrodzi schronienie w ciasnym basenie portowym wydrążonym w skałach wyspy Utklippan i dalsza żegluga do Karlskrony, z niesamowitym muzeum morskim.

Trasa polska. Trasa szlakiem latarni polskich. Często niedoceniania, atrakcyjna trasa wzdłuż polskiego wybrzeża. Mnogość świateł brzegowych stwarza duże możliwości treningu nawigacji terestrycznej.  Duża liczba kutrów, jachtów i statków kursujących wzdłuż polskiego wybrzeża sprawi, że wachty obfitować będą w liczne sytuacje manewrowe.

Trasa niemiecka zakłada żeglugę na wyspę dzikiej przyrody – Rugię.  To tutaj znajduje się znana w tej części Bałtyku latarnia Arkona, wzniesiona na niedostępnej niegdyś skale. Kredowe klify półwyspu Jasmund odcinające się od ciemno-błękitnego morza oraz prastare bukowe lasy, którymi porośnięta jest wysoka linia brzegowa długo nie pozwolą o sobie zapomnieć.

 

Plan szkolenia:

    • Budowa jachtu morskiego
    • Obsługa stanowisk manewrowych: żagle, liny, odbijacze
    • Próbne alarmy na jachcie: pożarowy, łodziowy, „człowiek za burtą” – świadomość zagrożeń wynikających z żeglugi
    • Wprowadzenie do nawigacji morskiej. Praca na mapie.
    • Wprowadzenie do locji morskiej: znaki i światła
    • Wprowadzenie do MPZZM – żegluga w sąsiedztwie statków i kutrów rybackich.  Prawo drogi na morzu
    • Nauka manewrowania jachtem balastowym
    • Wzbudzenie wartości wynikających z uprawiania żeglarstwa morskiego: konieczność współpracy, budowanie poczucia odpowiedzialności, wzajemna obstawa stanowisk manewrowych

Istotą szkoleniowych rejsów morskich z młodzieżą jest nabywanie samodzielności i budowanie pewności siebie młodych żeglarzy poprzez udział w nowych życiowo sytuacjach, nie tylko manewrowych. Obcowanie z morzem niewątpliwie zmienia i hartuje charakter.

Młody człowiek na przestrzeni kilkunastu metrów kwadratowych jachtu uczy się otwartości na innych oraz odpowiedzialności. Wachty nie odbywają się przecież w pojedynkę i angażują pracę kilku żeglarzy. Klarowanie żagli, przygotowanie kotwicy, manewry portowe wymagają współpracy i umiejętności dogadania się…niezależnie od tego, kim byłem na lądzie.

Podczas rejsu młodzież odpowiedzialna jest za wszystkie aspekty związane z prowadzeniem żeglugi. Odbywa się to rzecz jasna pod okiem kapitana i oficera. Na rejsie nie ma zawodowego kuka – posiłki muszą zostać wykonane własnymi siłami. Utrzymanie klaru, czyli porządku nie tylko jachtu, ale również własnego, stanie się szybko sprawą naturalną. Młodzież będzie sterować podczas wacht, pełnić obserwację, uczestniczyć w alarmach manewrowych, zgłębiać podstawy klasycznej nawigacji…

Rejs morski to pokonywanie własnych słabości. To przełamywanie strachu, wszak dookoła, po widnokrąg, rozciąga się tylko morze. Rejsy morskie zmieniają… Bardzo. Spróbuj, a nie będziesz potrafił przestać


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube