Wyprawa jachtem dookoła Archipelagu Svalbard

Dookoła Archipelagu Svalbard

Czas trwania

15 dni

Jacht

kuter bermudzki

Liczba osób

12

Język

polski, angielski

Skoro tu jesteś, musiałeś już przecież słyszeć słowa dowódcy wyprawy transantarktycznej, Ernesta Shackletona.

Płyniemy zatopić się w naturze w najczystszej postaci. Do granicy lodu. Po Samotność. Po Ciszę. Głuszę. Czystość. Po bliskość Bieguna Północnego. A przynajmniej zbliżenie…

Po co to wszystko? Odpowiedź zawsze będzie inna. Może po to, jak napisał Król Deszczu, że wszechświat w nas zamknięty woła o pole do działania. Wielkim głosem domaga się swego udziału.
Płyniemy zatem potwierdzać swoją egzystencję, zwolnić, doświadczyć katharsis. Zrobić coś dla siebie. Poznać Głuszę. Dzicz. Być w miejscu, w którym być może NIKT nie był albo przynajmniej nie zostawił swoich śladów.

Czym jest wyprawa Daleka Północ

Realizacja projektu Daleka Północ w najdalszych regionach Arktyki ma na celu nie tylko odkrywanie tajemnic tego świata, ale także podjęcie refleksji przez każdego z nas nad miejscem człowieka na Ziemi. 

Żeglarstwo polarne to nie tylko podróż, to nie tylko ekspedycja – to sposób na bliski kontakt z naturą w jej najczystszej postaci. To bezkresne odcienie bieli, które otaczają nas na każdym kroku, to przejrzyste powietrze, które wdychamy z każdym oddechem, to granatowe, krystaliczne morze, które nam towarzyszy w każdym etapie podróży. To także chwile samotności i wyobcowania, które doświadczasz na rejsach po wodach Dalekiej Północy, ucząc nas pokory i dając pobudkę do własnych działań w zakresie zmniejszenia naszego udziału w procesie ocieplania klimatu, dlatego jest to wyjątkowa szansa, by zrozumieć, jak niewiele potrzeba, by poczuć wielkość i piękno natury oraz jak ważne jest zachowanie tego dziedzictwa dla przyszłych pokoleń.

Na trasie brak portów. Kotwicowiska po zawietrznej wysp to jedyne miejsca schronienia. Na wodach Dalekiej Północy nieodłącznie towarzyszy nam Ryzyko – umiejętność jego oceny przez kapitana to gwarancja bezpieczeństwa.

Magia Arktyki to:

  • Spotkanie z Dziką Naturą: Arktyka to jeden z ostatnich dzikich zakątków na naszej planecie. Podczas wyprawy masz szansę zobaczyć wspaniałe stada ptaków, wieloryby, foki, a nawet niedźwiedzie polarne w ich naturalnym środowisku.
  • Zbliżenie do Granicy Lodów: Odpłyń z nami w głąb Arktyki i doświadcz granicy lodów, gdzie zimna masy lądolodu spotykają się z cieplejszymi wodami. To widowisko, które zapiera dech w piersiach i pozostaje w pamięci na całe życie.
  • Żegluj Z Tradycją: Nasz żaglowiec to nie tylko środek transportu, to symbol wolności i przygody. Doświadczysz uczucia wznoszenia się na fali wiatru, przepychając się przez lodowate wody, kierując się w stronę nieodkrytych horyzontów.
  • Edukacja i Świadomość Ekologiczna: Podczas wyprawy będziesz miał okazję do nauki od doświadczonych przewodników o unikalnej przyrodzie Arktyki oraz o wyzwaniach, jakie stawia przed nami zmiana klimatu. Twoja podróż stanie się nie tylko przygodą, ale także szansą na zrozumienie i działanie.
  • Wrażenia dla Ciała i Ducha: Oddychaj świeżym powietrzem, obserwuj błyskawiczne zmiany krajobrazu, delektuj się ciszą i spokojem otaczającej przyrody. To czas, który pozwoli Ci na reset umysłu i zatopienie się w pięknie natury.
  • Zespół i Społeczność: Wyprawa jachtem żaglowym to nie tylko podróżowanie – to współpraca, zrozumienie i wspólna pasja. Poznasz ludzi o podobnych zainteresowaniach i stworzysz niezatarte więzi podczas wspólnego odkrywania Arktyki.
  • Unikalne Doświadczenie Życiowe: Nie ma dwóch takich samych wypraw. Ta podróż będzie unikalna, pełna nieoczekiwanych przygód i niespodzianek, które sprawią, że wrócisz do domu z sercem pełnym wspomnień.

Trasa:

Longyearbyen – Forlandsundet – Danskøya – The Far North to the edge of the ice – Sjuøyane – Phippsøya – Kvitøya – Storøya – Nordaustlandet, Austfonnabreen – Barentsøya – Edgeøya – Hopen – Tromso

Cena:

2500 EUR

Termin Wyprawy

DataCena
Dookoła
Archipelagu Svalbard
16.09 – 30.09.20242500 EURZapisz się ➢

Wyślij zgłoszenie na Wyprawę dookoła Archipelagu Svalbard

Zapisz się na Wyprawę

  • Realizacja trasy jest całkowicie zależna od pogody i warunków lodowych.
  • Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.
  • Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej ora spełnia kryteria żeglugi  na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m – potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego.
  • Zachęcamy do wykonania kompletu badań medycznych, o którym poinformujemy podczas organizacji wyprawy, złożenia wizyty u dentysty, zadbania o kondycję fizyczną. Zapewni to większe bezpieczeństwo, komfort i radość z żeglowania niezakłócaną nieprzewidzianymi, a możliwymi do uniknięcia kłopotami.

Jak dostać się do Longyearbyen

SkądDokądDataGodzinaCenaPrzewoźnik
TromsoLongyearbyen16.09.202409.50-11.30355złNorwegian
TromsoLongyearbyen16.09.202412.20-14.00425złSAS
OsloLongyearbyen16.09.202407.15-11.30381złNorwegian
OsloLongyearbyen16.09.202413.15-16.10381złSAS
OsloLongyearbyen16.09.202409.50-14.00437złSAS

Masz pytania?


7 zamykanych i ogrzewanych kaloryferami kabin zapewnia pełny komfort dla pasażerów oraz załogi nawet w najzimniejszych rejonach świata.

Nasz Jacht

S/y Southern Star

Nasz jacht to 23 metrowy kuter bermudzki Southern Star.

Jednostka spędziła w Arktyce 21 sezonów, odbyła 17 potężnych wypraw polarnych, m.in. dwa razy pokonując Przejście Północno-Zachodnie.

Southern Star, oprócz grodzi zderzeniowej na dziobie, posiada też ruchomy miecz, który podniesiony umożliwia bezpieczną żeglugę w lodach oraz na akwenach bez dokładnie zmapowanych głębokości, a opuszczony zwiększa efektywność podczas żeglugi na wiatr.

7 zamykanych i ogrzewanych kaloryferami kabin zapewnia pełny komfort dla pasażerów oraz załogi nawet w najzimniejszych rejonach świata. Kryty kokpit daje osłonę sternikowi i załodze podczas nawigacji w trudnych warunkach.

Pojemne zbiorniki paliwa oraz wody słodkiej zapewniają dużą autonomię jachtu podczas dalekich wypraw.

Wyposażenie
radiokomunikacyjne
Hotel
Transponder SART7 kabin dla 15 osób
NavtexObszerna mesa
InReachMokre ogrzewanie – kaloryfery
Radiostacja VHF z DSCInstalacja elektryczna:
12 V, 24 V, 220 V
RadarGenerator : 230 V 7 KW
Transponder AIS3 WC, 2 prysznice
6 ręcznych radiotelefonów VHF„Miękka” szprycbuda zabudowująca kokpit z każdej strony
EPIRB AIS
Telefon IRIDIUM
Parametry

Galeria zdjęć z archiwum Navigare

Facebook
Facebook
YouTube
Instagram