kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, ubezpieczenie jachtu.
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.
dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW, składki do kasy jachtowej 150 zł/osoba na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant).
Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku. O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy:
Kołobrzeg – Bornholm – Kołobrzeg
Kołobrzeg – Christianso – Kołobrzeg
Kołobrzeg – porty polskiego wybrzeża – Kołobrzeg Kołobrzeg – Rugia (Sassnitz, Lohme) – Kołobrzeg Kołobrzeg – Ruden – Zatoka Greifswaldzka - Kołobrzeg
szkoleniowo-stażowy, czyli intensywny trening żeglarski na s/y Bara-Bara
Zachęcamy do udziału w 4-dniowych rejsach. Jest to świetna rozgrzewka przed sezonem żeglarskim a także dobra okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. To okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy żaglach.
Startujemy z Kołobrzegu i w zależności od siły i kierunku wiatru odwiedzimy wybrane porty wyspy Thora: Hasle – tu, oprócz potężnego portu, zobaczymy białe kominy największej na wyspie wędzarni – świadectwo historii i rybołówstwa bornholmskiego. Uwagę przyciąga także malowniczy rynek, na którym postawiono tablicę upamiętniającą bohaterów powstania przeciwko Szwedom. Nexo to największy na wyspie port rybacki. Oprócz 150 miejscowych kutrów, często cumuje tu kilkadziesiąt obcych jednostek z niemal wszystkich państw nadbałtyckich. Port w Nexo upatrzyli sobie także polscy rybacy, sprzedający Duńczykom ryby i chętnie tankujący tu paliwo. 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu leży Christiansø, wyspa archipelagu Ertholmene. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu, którego na wyspie zawsze było pod dostatkiem, ponieważ jest ona jedną wielką skałą. Zabytkowa zabudowa wysp, wieża Store Tårn, która od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej, królewski ogród.
Program treningu podczas rejsu:
S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany (WEBASTO) z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.