4-dniowy rejs na Bornholm – intensywny trening żeglarski – 30.05-02.06.2019

Termin
30.05-02.06.2019
Prowadzący
Mateusz Kostecki
Koszt obejmuje

kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, ubezpieczenie jachtu.
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.

Nie obejmuje

dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW, składki do kasy jachtowej 150 zł/osoba na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant).

Cena
950 zł
Ilość wolnych miejsc
0
Zapisz się

Trasa

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku. O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy:
Kołobrzeg – Bornholm – Kołobrzeg
Kołobrzeg – Christianso – Kołobrzeg
Kołobrzeg – porty polskiego wybrzeża – Kołobrzeg Kołobrzeg – Rugia (Sassnitz, Lohme) – Kołobrzeg Kołobrzeg – Ruden – Zatoka Greifswaldzka - Kołobrzeg

Cel rejsu

szkoleniowo-stażowy, czyli intensywny trening żeglarski na s/y Bara-Bara


Opis rejsu

Zachęcamy do udziału w  4-dniowych rejsach. Jest to świetna rozgrzewka przed sezonem  żeglarskim a także dobra okazja na zdobycie stażu przez przyszłych kapitanów, czy skipperów, którym brakuje doświadczenia w żegludze w silniejszym wietrze. To okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy pracy przy żaglach.

Startujemy z Kołobrzegu i w zależności od siły i kierunku wiatru odwiedzimy wybrane porty wyspy Thora: Hasle – tu, oprócz potężnego portu, zobaczymy białe kominy największej na wyspie wędzarni – świadectwo historii i rybołówstwa bornholmskiego. Uwagę przyciąga także malowniczy rynek, na którym postawiono tablicę upamiętniającą bohaterów powstania przeciwko Szwedom. Nexo to największy na wyspie port rybacki. Oprócz 150 miejscowych kutrów, często cumuje tu kilkadziesiąt obcych jednostek z niemal wszystkich państw nadbałtyckich. Port w Nexo upatrzyli sobie także polscy rybacy, sprzedający Duńczykom ryby i chętnie tankujący tu paliwo. 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu leży Christiansø, wyspa archipelagu Ertholmene. Większość fortyfikacji – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu, którego na wyspie zawsze było pod dostatkiem, ponieważ jest ona jedną wielką skałą. Zabytkowa zabudowa wysp, wieża Store Tårn, która od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej, królewski ogród.

Program treningu podczas rejsu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami oraz wąskie przejścia Cieśnin Duńskich, wybrzeża niemieckiego, wybrzeża szwedzkiego i innych okolic lądu. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.
  • Wprowadzenie do astronawigacji. Identyfikacja gwiazd i planet. Obsługa sekstantu i określanie poprawek przy użyciu sekstantu. Korzystanie z pomocy nawigacyjnych, rocznika astronomicznego czy Nautical Almanach.

 


Opis jachtu

S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany (WEBASTO) z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.


Zapisz się

    Facebook
    YouTube