Bergen – Alesund 12.03-19.03.2022

Termin
12.03 - 19.03.2022
Prowadzący
Mateusz Ćwikliński
Koszt obejmuje

Opłatę za koje, opiekę kapitana, podstawowe szkolenie żeglarskie, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

Opłatę PPP (portowe, paliwo, prowiant) ok. 25 euro / na dzień. Składka jest zbierana przy zaokrętowaniu, rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest wyłączony z opłat PPP
Cena nie zawiera: ubezpieczenie KL i NNW oraz ubezpieczenie od kosztów ratownictwa SAR, gazu do kuchenki, transportu – dojazdu do portu zaokrętowania/wyokrętowania

Cena
1700 zł
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Bergen - Sognefjord - Floro - Maloy - Geiranger - Alesund
Przebieg trasy będzie uzależniony od warunków meteorologicznych.

Cel rejsu


Opis rejsu

Rejs rozpoczynamy w Bergen, mieście nazywanym bramą do krainy fiordów. Usytuowane między fiordem, a zielonymi wzgórzami otaczającymi je ciasnym pierścieniem jest jednym z piękniejszych miast Norwegii. Samo Bergen oferuje nam wiele atrakcji, na czele których stoi zabytkowa drewniana nadmorska dzielnica Bryggen oraz słynny targ rybny, gdzie można dostać świeżutkie owoce morza.

Sognefjord to drugi pod względem wielkości fiord na Ziemi, tuż po grenlandzkim Scoresby Sund. Jednak ten, ze względu na swoje położenie, jest trudno dostępny, czego nie można powiedzieć o Sogn og Fjordane – regionie Krainy Fiordów Norwegii. Norweski gigant leży dwie i pół godziny jazdy od portu w Bergen i wcina się w ląd na długości 204 kilometrów, niemal przecinając Norwegię na pół. W głębi lądu „zatrzymują” go góry Jotunheimen. Jego głębokość też jest imponująca, w najbardziej głębokim miejscu wynosi 1 303 metry. Dla porównania średnia głębokość Bałtyku to… 55 metrów.

Zdania są podzielone, bo fiordów w Norwegii jest kilkaset, ale w rankingu najpiękniejszych na czele plasuje się najwęższy z nich – Nærøyfjord. To jeden z obowiązkowych punktów pobytu na Północy. Wrażenie robią strzeliste, kilkusetmetrowe ściany fiordu, które w najwęższym miejscu zbliżają się do siebie na odległość 240 metrów!

Måløy to miasto położone na wyspie Vågsøy, nad cieśniną Ulvesundet. Wyspa połączona jest ze stałym lądem mostem. Miejscowość pełni niezwykle ważną funkcję jako port rybacki w najbliższym regionie. Måløy ma długą, naznaczoną trudami wojny, historię, która jednak nie zahamowała bujnego rozwoju miasta.

Od tysięcy lat fale morskie uderzają w norweską linię brzegową, kształtując wiele dziwnych formacji. Jedną z najlepiej rozpoznawanych jest skała Kannestein na wyspie Vågsøy. Jest ona najczęściej fotografowanym obiektem w całej gminie Vågsøy. Miejscowi ludzie nazywali ją „Kannestolen”, czyli „Końskie siodło”. Skała Kannestein ma tak niezwykły kształt, ponieważ zbudowana jest z eklogitu. Być może, fale morskie wypłukały trochę miększe fragmenty w dolnej części skały, lub zazwyczaj sięgały tylko do tej wysokości, gdzie obecnie jest jej cienka podstawa.

Wpłyniemy w Geirangerfjord,  otoczony jest przez jedne z najbardziej stromych gór na całym zachodnim wybrzeżu. Wrzyna się w nie wąskim klinem wygiętym w kształt litery „S”, a z jego stromych zboczy spływają warkocze wodospadów. Najbardziej znane z nich to De Syv Søstre (Siedem Sióstr), a także Frairen (Zalotnik) i Brudesløret (Ślubny Welon). Ich potężne kaskady spadają z wysokości 300 metrów wprost do fiordu, rozpryskując wodny pył. Geiranger jest pod ciągłym zagrożeniem zerwania się lawiny z pobliskiej góry Åkerneset. W 2015 powstał nawet film katastroficzny pod tytułem Fala (Bølgen), opowiadający o możliwych skutkach takiej katastrofy.

Rejs zakończymy w Alesund, mieście leżącym na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju.

 

 

Zapraszamy do zapisów. Oderwij się od szarej rzeczywistości Covid-19 i pożegluj z nami na daleką Północ!

Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania. 

Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej.

mail: info@navigareyc.pl

tel: 0048 514 809 099


Opis jachtu

s/y PATAGONIA / POL 21177 / MMSI 261059080 / Callsign SPG 5031

 


Zapisz się

    Facebook
    YouTube