Ekspedycja Grenlandia Wschodnia 06-20.08.2022

Termin
06 - 20.08.2022
Prowadzący
Mateusz Ćwikliński
Koszt obejmuje

Czarter jachtu, przygotowanie jednostki do wyprawy, opiekę kapitana, szkolenie żeglarskie, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

Składki na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) – ok. 25 euro /dzień. Składka PPP zbierana jest na burcie jachtu, rozliczana na koniec rejsu. Reszta z kasy zostanie rozdzielona pomiędzy członków załogi.
Ubezpieczenia KL i NNW oraz ubezpieczenie od kosztów ratownictwa SAR. Wysokość składki zależna jest od wieku i stanu zdrowia uczestnika.
Dojazdu na start rejsu i powrotu, wynajmu busa na Islandii. Zgodnie z żeglarską etykietą kapitan nie dokłada się do kasy.
Logistyka:
Dolot do Reykjaviku z Krakowa, Warszawy, Gdańska, Wrocławia, Katowic, następnie transfer busem do Isafjordur

Cena
kontakt z organizatorem: info@navigareyc.pl / 0048 514 809 099
Ilość wolnych miejsc
4
Zapisz się

Trasa

Reykjavik – Grenlandia Wschodnia – Isafjordur

Cel rejsu

Dotrzeć tam gdzie nie ma cywilizacji


Opis rejsu

Islandia – wyspa wodospadów i wulkanów. Grenlandia Wschodnia – góry lodowe, błękitne fiordy, wieloryby, piżmowoły i dzikie kotwicowiska.

Rejs zaczniemy w Isafjordur, 250 Mm od wybrzeży Grenlandii. Przed nami ostatnie chwile przebywania w zasięgu sieci komórkowej. Przez kolejne dni nie będzie po co włączać telefonu, bo na naszej trasie nie ma żadnych osad, stacji bazowych, nic nie ma…

W drodze na Wschodnią Grenlandię, przetrawersujemy Cieśninę Duńską, łączącą Ocean Arktyczny z Oceanem Atlantyckim. To tutaj być może po raz pierwszy na trasie ekspedycji napotkamy pak i góry lodowe niesione przez zimny Prąd Wschodniogrenlandzki.  Intensywne falowanie Cieśniny i silne prądy nadają wybrzeżom i fiordom  Zielonej Wyspy chropowaty kształt i przewrotny charakter.

Wschodnia Grenlandia to miejsce całkowicie odizolowane od cywilizacji, surowe pustkowie. Nie ma tu portów schronienia przed sztormem, nie ma w ogóle portów. Płyniemy tam po to, by zbliżyć się do natury w najczystszej i najbardziej dziewiczej postaci.  Zaledwie 3500 osób, rozproszonych w małych wioskach i osadach. To Arktyka ze swoim zapierającym dech w piersiach pięknem i dziką scenerią, domena największych na świecie wypraw ubiegłego wieku.

Odcinek wybrzeża między Ammassalik a Scoresby Sound jest uważany za jeden z najtrudniejszych na Grenlandii. W znacznej części tego obszaru, góry wznoszą się prawie pionowo do morza, tworząc wąski bastion z rozpadlinami, przez które aktywne lodowce wyrzucają ogromne ilości lodu. Tutaj znajdują się najwyższe góry w Arktyce i jedne z najdłuższych i najbardziej wypełnionych lodem fiordów.

Przed nami Tasiilaq, wielobarwna osada na wyspie Ammassalik w zatoce, otoczonej szczytami górskimi i wodami fiordu wypełnionego górami lodowymi. Tasiilaq tłumaczone jest jako „coś przypominającego jezioro” ze względu na dużą liczbę jezior na Ammassalik.

Odwiedzimy Kulusuk, wioskę liczącą około 250 mieszkańców. Kulusuk znajduje się na skalistej wyspie położonej w rejonie Ammassalik, pośród wysokich gór – to zaginiony świat z licznymi lodowcami i polami gór lodowych. W tym małym miasteczku powita nas zapewne koncert setek husky. Dominująca tutaj barwa domów to głęboka czerwień, pośród różnorodności odcieni niebieskiego, żółtego i zielonego. Kulusuk umiejscowiony w ten sposób na tle akwamarynu północnego Atlantyku jest dość surrealistyczny.

Wyprawy w Arktykę zbliżają do natury. Wielogodzinne wachty z lornetką przy nosie w poszukiwaniu paku lodowego, growlerów, wielorybów… Żegluga stalowym keczem pośród gór lodowych, a w tle echa fal podmywających lodowy grzbiet i grzmoty cielącego się lodu…


Opis jachtu

S/y PATAGONIA / POL 21177. Stalowy, 18-metrowy kecz. Silnik Ford Sabre 120 HP. Zbiorniki wody użytkowej 2000 L. Zbiorniki paliwa 1250 L. 12 koi


Zapisz się

    Facebook
    YouTube