Etap II: 02.07.2022 – 16.07.2022 Sztokholm – Zatoka Botnicka – Lulea – Kemi – Turku

Termin
02-16.07.2022
Prowadzący
Koszt obejmuje

Kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, koszty przygotowania wyprawy, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

-Składki na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) - 600zł - zbierana i rozliczana na burcie jachtu
-Ubezpieczenia KL i NNW

Cena
3800 zł
Ilość wolnych miejsc
5
Zapisz się

Trasa

Trasa: Sztokholm – Ulvohamn – Umea – Kemi – Raahe – Vaasa – Kristiinankaupunki – Turku
Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan

Cel rejsu

Rejs po akwenie rzadko odwiedzanym przez polską banderę: Bałtyk Północny, Zatoka Botnicka, Morze Kwarków, aż do Laponii, z lądowym wyjściem za koło podbiegunowe.


Proponowane loty

Skąd Dokąd Data odlotu Godziny Cena Przewoźnik
Do Sztokholmu tanie loty z miast: Kraków, Katowice, Gdańsk, Nowy Dwór Mazowiecki, Warszawa, Wrocław
Turku Gdańsk 16.07.2022 1345-1410 183zł Wizz
Do Sztokholmu tanie loty z miast: Kraków, Katowice, Gdańsk, Nowy Dwór Mazowiecki, Warszawa, Wrocław ->
, godz.
Cena:
Przewoźnik:
Turku -> Gdańsk
16.07.2022, godz. 1345-1410
Cena: 183zł
Przewoźnik: Wizz

Opis rejsu

II etap '”Małej Wyprawy” na czubek Bałtyku. Sztokholm – Zatoka Botnicka – Turku

Dużo godzin w morzu, dużo atrakcji turystycznych na szkierach.

Doświadczeni prowadzący.

Po każdym rejsie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego. Przewidywana ilość godzin 120-200

 

Wyprawa do krańców Bałtyku oznaczonych symbolicznie żółtą boją to około 4 – 5 dniowa żegluga przez Zatokę Botnicką. Morskim przelotom towarzyszyć będzie słońce, ze względu na białe noce, niechowające się niemal za horyzont o tej porze roku. Mimo że przemieszczać się będziemy po naszym rodzimym Bałtyku… zbliżymy się wszak do koła podbiegunowego. Bałtyk na północ od archipelagu Alandów prezentuje zupełnie odmienne oblicze – brak tu zatłoczonych i drogich portów jachtowych oraz gromad turystów.

A po drodze samotne wysepki, niemal bezludne i ciche przystanie, liczne sauny, ładne miasteczka. W drodze na północ przepłyniemy wybrzeżem szwedzkim nieco pagórkowatym i usianym wzniesieniami, najbardziej przy Höga Kusten, czyli Wysokim Wybrzeżu. Powrót na południe odbędzie się po fińskiej stronie Zatoki Botnickiej, gdzie wody są nieco płytsze, a nawigatorzy muszą zachować większą czujność, zwłaszcza przy Archipelagu Kwarków…. Na trasie zdecydujemy czy zawinąć do większych portów celem aprowizacji i poznania miejscowych miasteczek, czy też wybierzemy wariant kotwicy w osłoniętych cieśninach i zatokach, gdzie cywilizacja nie zapuściła jeszcze swoich korzeni.

Rejon Zatoki Botnickiej rozciągającej się między Finlandia i Szwecją, stanowi mieszankę arktycznej surowości rozległej toni morskiej z bujną roślinnością ptasich zatoczek.

Zatoka Botnicka dzieli się na trzy części: Botnik Południowy, cieśnina Kvarken i Botnik Północny. Długie wybrzeże stanowi najdłuższą otwartą linię brzegową w Finlandii. Niewiele tutaj archipelagów, na pewnych odcinkach wybrzeża wysepki nie pojawiają się w ogóle. Typowym dla tego rejonu krajobrazem jest kamienistość terenu i uboga roślinność.

 

Symbolicznym celem naszego rejsu jest port Kemi, znajdujący się około jeden stopień poniżej szerokości koła podbiegunowego. W rejonie równika jest to 60 mil morskich. Do Rovaniemi, czyli stolicy Laponii mamy tylko 120 km. Dojedziemy tam pociągiem.

 

 

Zapraszamy do zapisów. Oderwij się od szarej rzeczywistości Covid-19 i pożegluj z nami.

 

Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania. 


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube