16.07 – 23.07.2022 Górki Zachodnie – szkiery szwedzkie – Sztokholm

Termin
16.07.2022 – 23.07.2022
Prowadzący
Koszt obejmuje

Kojowe, szkolenie żeglarskie, opieka kapitana, koszty przygotowania wyprawy, ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

-Składka na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) - 300zł - zbierana i rozliczana na burcie jachtu
-Ubezpieczenie KL i NNW

Cena
1900 zł
Ilość wolnych miejsc
4
Zapisz się

Trasa

Górki Zachodnie - Kalmarsund - Oxelosund - szkiery sztokholmskie – Sztokholm
Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan

Cel rejsu


Proponowane loty

Skąd Dokąd Data odlotu Godziny Cena Przewoźnik
Ze Sztokholmu tanie linie latają do Krakowa, Katowic, Gdańska, Poznania, Warszawy, Nowego Dworu Mazowieckiego, Wrocławia
Ze Sztokholmu tanie linie latają do Krakowa, Katowic, Gdańska, Poznania, Warszawy, Nowego Dworu Mazowieckiego, Wrocławia ->
, godz.
Cena:
Przewoźnik:

Opis rejsu

„Mała Wyprawa” na czubek Bałtyku. Górki Zachodnie – Sztokholm

Dużo godzin w morzu, dużo atrakcji turystycznych na szkierach.

Doświadczeni prowadzący.

Po każdym rejsie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego. Przewidywana ilość godzin 60- 100.

 

Cieśnina Kalmaru i wyspa Olandia.

Kalmarsund to cieśnina na Morzu Bałtyckim położona między szwedzką wyspą Olandia, a wschodnim brzegiem tego kraju. Nazwa pochodzi od miasta Kalmar. Cieśnina ma w różnych miejscach, od 5 do 25 km szerokości. Jej długość wynosi 130 km. Nad cieśniną przebiega most łączący Olandię i stały ląd. Jak na większości środkowych wysp bałtyckich, także na Olandii odnotowuje się silne wiatry, których występowanie sprawia, że nieodłączną cechą krajobrazu stały się wiatraki i otaczające ją farmy wiatrowe.

Olandię scharakteryzować można w czterech słowach: cisza, prostota, umiar i spokój. Sprawdzimy, dlaczego Olandię nazywa się „wyspą słońca i wiatru” i zobaczymy Sandvik – największy wiatrak w Skandynawii. W niedalekim Byxelkrok zwiedzimy miasto i mały port. A potem wejdziemy do „Lasu Trolli” – rezerwatu przyrody nawiedzanego przez trolle. Stoją tu powykręcane przez wiatr drzewa a przy kamienistej plaży leży wrak szkunera „Swiks”…

Pożeglujemy do Kalmaru. To położone nad Cieśniną Kalmarską miasto zamieszkane było już w czasach prehistorycznych, a najstarsze ślady działalności człowieka pochodzą z epoki kamienia. Pierwsze pisane wzmianki o mieście Kalmar w Szwecji datowane są na XI wiek. W czasach średniowiecza Kalmar w Szwecji był ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy.

 

Archipelag sztokholmski składa się w większości z tysięcy granitowych szkierów, które wypiętrzyły się po ustąpieniu lodowca. Zwany jest z tego powodu przez Szwedów ogrodem szkierów, a w przewodnikach określany jako jeden z najlepszych na świecie terenów żeglarskich, wodniackich i widokowych.  Latem trudno o lepsze miejsce z piękniejszymi krajobrazami i przede wszystkim ze słońcem świecącym o tej porze roku prawie na okrągło. W  białe noce, od maja aż po wrzesień, jeśli nieba nie przykrywają akurat deszczowe chmury, nawet o północy można dostrzec z wody przybrzeżne skały.

Przed nami eksploracja skalistych wysepek z dziewiczym krajobrazem dookoła i nauka korzystania z dobrodziejstw natury i morza bez użycia narzędzi cywilizacji…

Szwecja ma coraz gorętsze i suchsze lata, a temperatura wody w zatokach jest z reguły wyższa niż na naszym wybrzeżu, na którym dają się często we znaki lodowate prądy. Dlatego przed nami kąpiele w dzikich zatoczkach przy bezludnych kotwicowiskach. Nieodłączną atrakcją natury na szkierach szwedzkich, jest także możliwość połowu śledzi, łososi, okoni i szczupaków, które ponoć  „same łapią się na haczyk” .

 

Zapraszamy do zapisów. Oderwij się od szarej rzeczywistości Covid-19 i pożegluj z nami.

 

Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania. 


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube