Porty: Lizbona, Porto, Vigo, A Coruna, Brest, Le Havre, Calais, Ostenda, Amsterdam, Cuxhaven, Kołobrzeg
Rejs z kategorii "niedźwiedzie mięso"
Kontynuacja jesienno-zimowej wyprawy powrotu s/y Bara-Bara na polskie wybrzeże. Można dołączyć do załogi!
Wymagane: doświadczenie żeglarskie, odporność na zimno.
Etap VIII: Lizbona – Porto – Vigo – La Coruna – Brest 650 Mm, termin 12-27.11.2017 (ok. 14 dni)
Możliwość zaokrętowania 12 i 13 listopada. Jacht do godzin popołudniowych 13.11 czeka na ostatnich załogantów.
Loty: 13.11.2017 – KRK – Lizbona 250zł, 13.11.2017 Modlin – Lizbona 330zł
Zakończenie rejsu: 26/27.11.2017 Ze względu na trudny charakter rejsu oraz trwający okres sztormów na północnym Atlantyku, data zakończenia rejsu może opóźnić się, szacunkowo do 48 godzin. Możliwe jest zatem zakończenie rejsu do dnia 29.11.2017, do godziny 2359.
Loty powrót: Brest – Paryż 200zł, 27.11.2017 Paryż – Kraków 93zł, 29.11.2017 Paryż Kraków: 96zł
Etap IX: Brest –Le Havre -Calais – Ostenda-Amsterdam 500 Mm 27.11 – 09.12.2017 550 Mm (ok.9 dni)
Loty: 10.12.2017: Amsterdam – Katowice 108zł
Etap X: Amsterdam – Cuxhaven 200 Mm 10.12 – 16.12.2017 230 Mm (ok. 7 dni )
Etap XI: Cuxhaven – Kołobrzeg 300 Mm 16.12-23.12.2017 (ok. 7 dni)
Zatoka Biskajska, Morze Północne i Bałtyk nie należą do akwenów, na których w listopadzie uprawia się jachting więc zapraszamy do załogi wyłącznie żeglarzy, którzy chcą zdobyć doświadczenie żeglarskie w trudniejszych warunkach mających świadomość, że to będzie prawdziwe wyzwanie nawigacyjne – wysokie pływy i silne prądy pływowe a listopadowa pora jeszcze podnosi poprzeczkę.
W sprawie cen i logistyki i ostatecznych terminów prosimy o kontakt indywidualny: rejsy@navigareyc.pl, tel. 514 809 099.
Po rejsie wystawiamy opinię potwierdzającą staż na stopnie żeglarskie PZŻ: JSM i KJ.
Dlaczego Biskaje to akwen trudny nawigacyjnie?
Około 80 Mm na zachód od brzegów Bretanii rozpoczyna się szelf kontynentalny, czyli część kontynentu zalana wodami morza szelfowego. Szelf stanowi niejako podwodne przedłużenie kontynentu. Obecność szelfu, oznacza wypłycanie oceanu, z kilku tysięcy metrów do głębokości około stu. To z kolei powoduje rozbudowywanie się wysokiej, stromej, załamującej się fali, a na granicy szelfu nawet powstawanie fal fenomenalnych. Falowanie generowane jest także przez niże północnoatlantyckie, blokowane przez Wyż Azorski, stąd przesuwające się na północ.
S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce Bara-Bara.