Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, opłatę PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant)
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.
Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie.
Świnoujście – Sassnitz – Rostock – Wismar - Stralsund - Greifswald – Ueckermünde (Wkryujście) –Świnoujście (420 Mm) (trasa uzależniona od warunków hydro-meteorologicznych)
stażowo-szkoleniowy
Trasa morsko-śródlądowa przez szlak niemieckich portów hanzeatyckich to połączenie wyzwania nawigacyjnego z żeglugą po akwenie o głębokich korzeniach historycznych. Po uzyskaniu w XV wieku monopolu ekonomicznego na akwenach Morza Północnego i Bałtyku, niemiecka Hanza przeżywała okres swojej świetności. Z tego okresu pochodzą liczne zabytki bogatych miast Ligi Hanzeatyckiej. Odwiedzimy między innymi Straslund i Wismar, które dzięki dobrze zachowanej średniowiecznej zabudowie zostały wpisane listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Nasza trasa to, w dużej mierze, żegluga po torze wodnym i wąskich przejściach, na akwenie rozświetlonym w nocy pławami, dzięki którym zgłębimy tajniki nawigacji terestrycznej. Skorzystamy z licznych nabieżników, zmierzymy sekstantem wysokość mostu od lustra wody, nauczymy się rozpoznawać bezbłędnie światła pław, staw, latarni…
Program treningu:
S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.