Rejs w długi weekend w Boże Ciało Śladami Hanzy: eksploracja wód niemieckich na trudnym nawigacyjnie akwenie: 26.05 – 03.06.2018

Termin
26.05 – 03.06.2018
Prowadzący
Koszt obejmuje

Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, opłatę PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant)
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.

Nie obejmuje

Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie.

Cena
1400zł
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Świnoujście – Sassnitz – Rostock – Wismar - Stralsund - Greifswald – Ueckermünde (Wkryujście) –Świnoujście (420 Mm) (trasa uzależniona od warunków hydro-meteorologicznych)

Cel rejsu

stażowo-szkoleniowy


Opis rejsu

Trasa morsko-śródlądowa przez szlak niemieckich portów hanzeatyckich to połączenie wyzwania nawigacyjnego z żeglugą po akwenie o głębokich korzeniach historycznych. Po uzyskaniu w XV wieku monopolu ekonomicznego na akwenach Morza Północnego i Bałtyku, niemiecka Hanza przeżywała okres swojej świetności. Z tego okresu pochodzą liczne zabytki bogatych miast Ligi Hanzeatyckiej. Odwiedzimy między innymi Straslund i Wismar, które dzięki dobrze zachowanej średniowiecznej zabudowie zostały wpisane listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Nasza trasa to, w dużej mierze, żegluga po torze wodnym i wąskich przejściach, na akwenie rozświetlonym w nocy pławami, dzięki którym zgłębimy tajniki nawigacji terestrycznej. Skorzystamy z licznych nabieżników, zmierzymy sekstantem wysokość mostu od lustra wody, nauczymy się rozpoznawać bezbłędnie światła pław, staw, latarni…

Program treningu:

  • Praca na mapie – nawigacja klasyczna w praktyce. Dewiacja, deklinacja, dryf, poprawka na prąd… Przed nami intensywna praca z mapami, locjami, pomocami nautycznymi i przyrządami nawigacyjnymi
  • Użycie namiernika – wyznaczanie pozycji obserwowanej z dwóch namiarów
  • Wprowadzenie do nawigacji meteorologicznej – analiza map synoptycznych i tras przemieszczania się frontów oraz niżów. Udowodnimy, że meteorologia to nie tylko ściągnięte z Internetu pliki GRIB, ale potężna i nieodłączna gałąź nautyki… czyli sztuka przewidywania i planowania.
  • Ćwiczenia z MPZZM, czyli jak żeglować bezpiecznie i nie do prowadzić do zderzenia. Wokół założonych tras przebiegają liczne autostrady statków, TSS, popularnie zwane rutami oraz wąskie przejścia Cieśnin Duńskich, wybrzeża niemieckiego, wybrzeża szwedzkiego i innych okolic lądu. Będzie to okazja do przypomnienia prawideł wymijania MPZZM. Nie jest bowiem prawdą, że pod żaglem zawsze mamy pierwszeństwo…
  • Rozpoznawanie świateł nawigacji terestrycznej. Czy jako oficer wciąż nie czytasz świateł pław i świateł brzegowych? Pokażemy prosty sposób na odróżnienie światła long-flashing od światła occulting. Poznamy proste sposoby na określenie rodzaju, okresu, czyli charakterystyki światła, które chciałbyś zobaczyć na mapie.
  • Wprowadzenie do astronawigacji. Identyfikacja gwiazd i planet. Obsługa sekstantu i określanie poprawek przy użyciu sekstantu. Korzystanie z pomocy nawigacyjnych, rocznika astronomicznego czy Nautical Almanach.

Opis jachtu

S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.


Zapisz się

    Facebook
    YouTube