Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, materiały szkoleniowe
Składki PPP 300zł od osoby (prowiant, portowe opłaty, paliwo) pobierana na początku rejsu i rozliczana na koniec rejsu
Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie
Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku.
O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Trasa: Świnoujście porty niemieckie i duńskie - Kilonia.
Powrót flixbusem z Kilonii do polski 08.07.2023
rejs stażowo - szkoleniowy
Rejs dla osób, które uzyskały już stopień żeglarza jachtowego, zatem posiadają umiejętność manewrowania lekkim jachtem mieczowym lub mieczowo – balastowym. Cześć spośród uczestników rejsu odbyła już swoje pierwsze rejsy na Mazurach lub na innych akwenach, jak: Jezioro Solińskie, Żywieckie, Czorsztyńskie czy Rożnowskie. Dla niektórych jest to jednak wciąż za mało. Morze ma bowiem naturalną siłę przyciągania…
Dużo godzin w morzu, dużo nauki i manewrów podczas rejsu!
Doświadczeni kapitanowie.
Opinia stażowa wystawiana przez kapitana.
Nasz rejs zakłada żeglugę na wyspę dzikiej przyrody – Rugię. To tutaj znajduje się znana w tej części Bałtyku latarnia Arkona, wzniesiona na niedostępnej niegdyś skale. Kredowe klify półwyspu Jasmund odcinające się od ciemno-błękitnego morza oraz prastare bukowe lasy, którymi porośnięta jest wysoka linia brzegowa długo nie pozwolą o sobie zapomnieć.
Nasza trasa prowadzi przez szlak niemieckich portów hanzeatyckich. To połączenie wyzwania nawigacyjnego z żeglugą po akwenie o głębokich korzeniach historycznych. Po uzyskaniu w XV wieku monopolu ekonomicznego na akwenach Morza Północnego i Bałtyku, niemiecka Hanza przeżywała okres swojej świetności. Z tego okresu pochodzą liczne zabytki bogatych miast Ligi Hanzeatyckiej. Odwiedzimy między innymi Wismar, który dzięki dobrze zachowanej średniowiecznej zabudowie został wpisany listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Trasa rejsu to, w dużej mierze, żegluga po torze wodnym i wąskich przejściach, na akwenie rozświetlonym w nocy pławami, dzięki którym zgłębimy tajniki nawigacji terestrycznej. Skorzystamy z licznych nabieżników, nauczymy się rozpoznawać bezbłędnie światła pław, staw, latarni…
Zatoka Kilońska – zatoka Morza Bałtyckiego, u południowo-wschodnich wybrzeży Półwyspu Jutlandzkiego. Przez Mały Bełt i Wielki Bełt połączona z Kattegatem, przez cieśninę Fehmarn Bełt — z Zatoką Meklemburską i Morzem Bałtyckim oraz przez Kanał Kiloński — z Morzem Północnym;
Plan szkolenia:
Istotą szkoleniowych rejsów morskich z młodzieżą jest nabywanie samodzielności i budowanie pewności siebie młodych żeglarzy poprzez udział w nowych życiowo sytuacjach, nie tylko manewrowych. Obcowanie z morzem niewątpliwie zmienia i hartuje charakter.
Młody człowiek na przestrzeni kilkunastu metrów kwadratowych jachtu uczy się otwartości na innych oraz odpowiedzialności. Wachty nie odbywają się przecież w pojedynkę i angażują pracę kilku żeglarzy. Klarowanie żagli, przygotowanie kotwicy, manewry portowe wymagają współpracy i umiejętności dogadania się…niezależnie od tego, kim byłem na lądzie.
Podczas rejsu młodzież odpowiedzialna jest za wszystkie aspekty związane z prowadzeniem żeglugi. Odbywa się to rzecz jasna pod okiem kapitana i oficera. Na rejsie nie ma zawodowego kuka – posiłki muszą zostać wykonane własnymi siłami. Utrzymanie klaru, czyli porządku nie tylko jachtu, ale również własnego, stanie się szybko sprawą naturalną. Młodzież będzie sterować podczas wacht, pełnić obserwację, uczestniczyć w alarmach manewrowych, zgłębiać podstawy klasycznej nawigacji…
Rejs morski to pokonywanie własnych słabości. To przełamywanie strachu, wszak dookoła, po widnokrąg, rozciąga się tylko morze. Rejsy morskie zmieniają… Bardzo. Spróbuj, a nie będziesz potrafił przestać
Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.