Rejs stażowo – szkoleniowy do Kilonii 01-08.07.2023

Termin
01-08.07.2023
Prowadzący
Koszt obejmuje

Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, materiały szkoleniowe

Nie obejmuje

Składki PPP 300zł od osoby (prowiant, portowe opłaty, paliwo) pobierana na początku rejsu i rozliczana na koniec rejsu
Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie

Cena
1700zł
Ilość wolnych miejsc
Zapisz się

Trasa

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku.

O jej wyborze decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Trasa: Świnoujście porty niemieckie i duńskie - Kilonia.
Powrót flixbusem z Kilonii do polski 08.07.2023

Cel rejsu

rejs stażowo - szkoleniowy


Opis rejsu

Rejs dla osób, które uzyskały już stopień żeglarza jachtowego, zatem posiadają umiejętność manewrowania lekkim jachtem mieczowym lub mieczowo – balastowym. Cześć spośród uczestników rejsu odbyła już swoje pierwsze rejsy na Mazurach lub na innych akwenach, jak: Jezioro Solińskie, Żywieckie, Czorsztyńskie czy Rożnowskie. Dla niektórych jest to jednak wciąż za mało. Morze ma bowiem naturalną siłę przyciągania…

 

Dużo godzin w morzu, dużo nauki i manewrów podczas rejsu!

Doświadczeni kapitanowie.

Opinia stażowa wystawiana przez kapitana.

 

Nasz rejs zakłada żeglugę na wyspę dzikiej przyrody – Rugię.  To tutaj znajduje się znana w tej części Bałtyku latarnia Arkona, wzniesiona na niedostępnej niegdyś skale. Kredowe klify półwyspu Jasmund odcinające się od ciemno-błękitnego morza oraz prastare bukowe lasy, którymi porośnięta jest wysoka linia brzegowa długo nie pozwolą o sobie zapomnieć.

Nasza trasa prowadzi przez szlak niemieckich portów hanzeatyckich. To połączenie wyzwania nawigacyjnego z żeglugą po akwenie o głębokich korzeniach historycznych. Po uzyskaniu w XV wieku monopolu ekonomicznego na akwenach Morza Północnego i Bałtyku, niemiecka Hanza przeżywała okres swojej świetności. Z tego okresu pochodzą liczne zabytki bogatych miast Ligi Hanzeatyckiej. Odwiedzimy między innymi  Wismar, który dzięki dobrze zachowanej średniowiecznej zabudowie został wpisany listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Trasa rejsu to, w dużej mierze, żegluga po torze wodnym i wąskich przejściach, na akwenie rozświetlonym w nocy pławami, dzięki którym zgłębimy tajniki nawigacji terestrycznej. Skorzystamy z licznych nabieżników, nauczymy się rozpoznawać bezbłędnie światła pław, staw, latarni…

Zatoka Kilońska –  zatoka Morza Bałtyckiego, u południowo-wschodnich wybrzeży Półwyspu Jutlandzkiego. Przez Mały Bełt i Wielki Bełt połączona z Kattegatem, przez cieśninę Fehmarn Bełt — z Zatoką Meklemburską i Morzem Bałtyckim oraz przez Kanał Kiloński — z Morzem Północnym;

 

 

Plan szkolenia:

    • Budowa jachtu morskiego
    • Obsługa stanowisk manewrowych: żagle, liny, odbijacze
    • Próbne alarmy na jachcie: pożarowy, łodziowy, „człowiek za burtą” – świadomość zagrożeń wynikających z żeglugi
    • Wprowadzenie do nawigacji morskiej. Praca na mapie.
    • Wprowadzenie do locji morskiej: znaki i światła
    • Wprowadzenie do MPZZM – żegluga w sąsiedztwie statków i kutrów rybackich.  Prawo drogi na morzu
    • Nauka manewrowania jachtem balastowym
    • Wzbudzenie wartości wynikających z uprawiania żeglarstwa morskiego: konieczność współpracy, budowanie poczucia odpowiedzialności, wzajemna obstawa stanowisk manewrowych

 

Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania. 


Opis jachtu


Zapisz się

    Facebook
    YouTube