Rejs stażowo – szkoleniowy z młodzieżą 22-29.06.2024

Termin
22-29.06.2024
Prowadzący
Koszt obejmuje

Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki, materiały szkoleniowe

Nie obejmuje

Składki PPP 300zł od osoby (prowiant, portowe opłaty, paliwo) pobierana na początku rejsu i rozliczana na koniec rejsu
Dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie

Cena
2400zł
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Realizacja trasy będzie zależna od warunków pogodowych na Bałtyku i bieżącej sytuacji epidemiologicznej.
Oj wyborze trasy decyduje kapitan na podstawie oceny sytuacji pogodowej. Możliwe do zrealizowania trasy:
Gdańsk– Bornholm (Ronne, Hasle, Alinge, Svaneke, Tejn, Nexo, Hammerhavn) – Gdańsk
Gdańsk – Karlskrona – Utklippan - Gdańsk
Gdańsk – Kalmarsund - Olandia - Gdańsk

Cel rejsu

rejs stażowo - szkoleniowy


Opis rejsu

Rejsy przeznaczone są dla młodzieży, która uzyskała już stopień żeglarza jachtowego, zatem posiadającej umiejętność manewrowania lekkim jachtem mieczowym lub mieczowo – balastowym. Cześć spośród uczestników rejsu odbyła już swoje pierwsze rejsy na Mazurach lub na innych akwenach, jak: Jezioro Solińskie, Żywieckie, Czorsztyńskie czy Rożnowskie. Dla niektórych jest to jednak wciąż za mało. Morze ma bowiem naturalną siłę przyciągania…

 

Dużo godzin w morzu, dużo nauki i manewrów podczas rejsu!

Doświadczeni kapitanowie.

Opinia stażowa wystawiana przez kapitana.

 

Możliwe do wyboru warianty trasy. Na podstawie oceny sytuacji pogodowej decyzja podejmowana będzie przez kapitana:

Trasa na Bornholm. Żegluga jest bezpieczna, bo w zależności od kierunku wiatru, Bornholm z każdej strony wybrzeża oferuje schronienie przed sztormem. Dzień na Bałtyku jest długi. Świt następuje po godzinie 0400, a zachód przed 2300. Wiatry na początku lata są na ogół słabe lub umiarkowane.

Trasa szwedzka. Alternatywą pozostaje żegluga z Gdańska do Szwecji. W razie sztormu, wciąż pozostajemy pod osłoną wyspy Bornholm, a trudy żeglugi wynagrodzi schronienie w ciasnym basenie portowym wydrążonym w skałach wyspy Utklippan i dalsza żegluga do Karlskrony, z niesamowitym muzeum morskim.

Przy sprzyjających wiatrach możliwe jest wpłynięcie do Cieśniny Kalmaru i odwiedziny południowej Olandii.

Trasa polska. Trasa szlakiem latarni polskich. Często niedoceniania, atrakcyjna trasa wzdłuż polskiego wybrzeża. Mnogość świateł brzegowych stwarza duże możliwości treningu nawigacji terestrycznej.  Duża liczba kutrów, jachtów i statków kursujących wzdłuż polskiego wybrzeża sprawi, że wachty obfitować będą w liczne sytuacje manewrowe.

 

Plan szkolenia:

    • Budowa jachtu morskiego
    • Obsługa stanowisk manewrowych: żagle, liny, odbijacze
    • Próbne alarmy na jachcie: pożarowy, łodziowy, „człowiek za burtą” – świadomość zagrożeń wynikających z żeglugi
    • Wprowadzenie do nawigacji morskiej. Praca na mapie.
    • Wprowadzenie do locji morskiej: znaki i światła
    • Wprowadzenie do MPZZM – żegluga w sąsiedztwie statków i kutrów rybackich.  Prawo drogi na morzu
    • Nauka manewrowania jachtem balastowym
    • Wzbudzenie wartości wynikających z uprawiania żeglarstwa morskiego: konieczność współpracy, budowanie poczucia odpowiedzialności, wzajemna obstawa stanowisk manewrowych

Istotą szkoleniowych rejsów morskich z młodzieżą jest nabywanie samodzielności i budowanie pewności siebie młodych żeglarzy poprzez udział w nowych życiowo sytuacjach, nie tylko manewrowych. Obcowanie z morzem niewątpliwie zmienia i hartuje charakter.

Młody człowiek na przestrzeni kilkunastu metrów kwadratowych jachtu uczy się otwartości na innych oraz odpowiedzialności. Wachty nie odbywają się przecież w pojedynkę i angażują pracę kilku żeglarzy. Klarowanie żagli, przygotowanie kotwicy, manewry portowe wymagają współpracy i umiejętności dogadania się…niezależnie od tego, kim byłem na lądzie.

Podczas rejsu młodzież odpowiedzialna jest za wszystkie aspekty związane z prowadzeniem żeglugi. Odbywa się to rzecz jasna pod okiem kapitana i oficera. Na rejsie nie ma zawodowego kuka – posiłki muszą zostać wykonane własnymi siłami. Utrzymanie klaru, czyli porządku nie tylko jachtu, ale również własnego, stanie się szybko sprawą naturalną. Młodzież będzie sterować podczas wacht, pełnić obserwację, uczestniczyć w alarmach manewrowych, zgłębiać podstawy klasycznej nawigacji…

Rejs morski to pokonywanie własnych słabości. To przełamywanie strachu, wszak dookoła, po widnokrąg, rozciąga się tylko morze. Rejsy morskie zmieniają… Bardzo. Spróbuj, a nie będziesz potrafił przestać

 

Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania. 


Opis jachtu


Zapisz się

    Facebook
    YouTube