Rejs – Szkolenie Sea Survival na dużym jachcie żaglowym, czyli ratownictwo morskie w praktyce 15-17.06.2018

Termin
15-17.06.2018
Prowadzący
Mateusz Ćwikliński
Koszt obejmuje

szkolenie żeglarskie, środki ratunkowe, paliwo zużyte podczas szkolenia,opłaty portowe.

Nie obejmuje

wyżywienia

Cena
750zł
Ilość wolnych miejsc
8
Zapisz się

Trasa

Trzebież i Zalew Szczeciński

Cel rejsu

szkolenie z ratownictwa morskiego w praktyce


Opis rejsu

Szkolenie zaczyna się w piątek wieczorem. Następuje wówczas zaokrętowanie wszystkich uczestników kursu. Rozpoczynamy je częścią teoretyczną. W sobotę i w niedzielę odbywa się trening ratowniczy pod okiem instruktora. Zabezpieczenie dla zajęć w wodzie stanowi dodatkowo ponton z silnikiem przyczepnym.

Program treningu:

Piątek:

1900-2000 zaokrętowanie

2000+ część teoretyczna

Sobota:

0900 – 1700 – trening Sea Survival, z przerwami na osuszenie, ogrzanie, posiłki

2100 -2300 – trening MOB w warunkach nocnych

Niedziela:

0900 – 1600 – Trening Sea Survival cdn.

Część teoretyczna:

1) Przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa na morzu – globalne i krajowe

2) Hipotermia, podtopienia, tonięcie – świadomość zagrożeń wynikających z żeglugi po morzu

3) Środki bezpieczeństwa

– Użytkowanie środków bezpieczeństwa: pasów bezpieczeństwa/ pasów ratunkowych/ pasów pneumatycznych. Szelek asekuracyjnych. Zalety i ograniczenia. Sposób przechowywania.

-Rodzaje tratw ratunkowych i ich wyposażenie

-Pirotechniczne sygnały wezwania pomocy. Parametry.

4) Alarm „MOB”, czyli alarm „człowiek za burtą”

-Procedura postępowania podczas alarmu

5) Search and Rescue (SAR), czyli Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa oraz Global Maritime Distress and Safety System (GMDSS), czyli Ogólnoświatowy system bezpieczeństwa i alarmowania.

 

Część praktyczna, czyli trening Sea Survival:

1 )LSA, czyli Life Saving Appliances (LSA) oraz  PPE Personal Protective Equipment

– Ubiór kombinezonu ratunkowego i zwodowanie, poruszanie się w wodzie

-Ubiór kamizelki pneumatycznej i zwodowanie, poruszanie się w wodzie

-Ubiór pasa ratunkowego i zwodowanie, poruszanie się w wodzie

2)Zwiększenie szans na przeżycie człowieka w wodzie – przeciwdziałanie hipotermii

-pozycja „help”, pozycja „clinch”

3)Trening z tratwą ratunkową

-Sposoby uruchamiania tratwy ratunkowej

-Procedura ewakuacji – wejście do tratwy ratunkowej z pokładu jednostki

-Trening wejścia do tratwy z wody

-Współdziałanie z resztą członków załogi podczas wejścia do tratwy

-Przywracanie tratwy ratunkowej do pozycji właściwej

-Transponder AIS i Transponder SART. Uruchomienie i lokacja w tratwie

-Radiopława EPIRB i PLB –uruchomienie i lokacja w tratwie

-Uruchomienie pirotechniki: rakieta spadochronowa, pochodnia ręczna, pławka dymna

-Komunikat Mayday – procedura nadawania

-Co zapakować do Grab Bagu?

4)Omówienie współpracy ze śmigłowcem (na przykładzie współpracy z Shetland Coastguard 01.06.2016)

-metody komunikacji

5)Trening alarmu „MOB”, czyli „człowiek za burtą”

-zasady wykonania. Zalety konkretnych metod.

-wypracowanie podstawowych nawyków

-metody podjęcia człowieka z wody


Opis jachtu

S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.


Zapisz się

    Facebook
    YouTube