koja na jachcie, opieka kapitana, podstawowe szkolenie żeglarskie
dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania (Ateny), dojazdu autobusem do Porto Rafti (ok 5 euro, bezpośrednio spod terminalu w Atenach), indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW, składki do kasy jachtowej 100euro/osoba na PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant).
Porto Rafti (dolot do Aten) - Kea - Siros - AntyParos - Paros - Delos - Tinos - Andros- Porto Rafti (trasa jak zawsze uzależniona od warunków hydro-meteorologicznych)
odwiedzić siedem różnorodnych wysp Cyklad: od cichych, urokliwych z tradycyjnym stylem życia poprzez te pełne pomników starożytności aż do gwarnych i tętniących muzyką
Cyklady… Piaszczyste plaże, domy w kolorze białym i niebieskim, budowane w ciepłych barwach, by na wyspach za sprawą ręki człowieka, było jeszcze bardziej malowniczo. Krajobraz tworzą wysokie wybrzeża ze skałami zakotwiczonymi w różnorodnych odcieniach błękitu morza.
Cyklady to miejsce tradycyjnego stylu życia, muzyki ludowej, ciepły klimat… Nazwa Cyklady odnosi się do wysp tworzących krąg (nazwa w języku angielskim oznacza okrągłe wyspy) dookoła świętej wyspy Delos. Według greckiej mitologii, Posejdon, bóg mórz i oceanów, rozzłoszczony na nimfy Cyklady, zamienił je właśnie w wyspy.
Cała trasa to około 180 mil morskich. Rejs z założenia nie należy do kategorii trudnych i wymagających.
Pożeglujemy na Kea. Wyspa to cisza i tradycjonalizm, strome góry, niewielkie poletka uprawne, gaje oliwne, winnice, doliny, malownicze zatoczki. Na wyspie znajduje się największy na Cykladach dębowy las. Zlokalizowana na wyspie osada Kefala, potwierdza ślady obecności tutaj człowieka w okresie neolitu (3,300-3,200 p.n.e.). U wybrzeży Kea, na głębokości 133 metrów spoczywa wrak bliźniaczego Tytanicowi innego transatlantyku, Britannica.
Większość żeglarzy zatrzymuje się w małym porcie Vourkari, który posiada szereg tawern rybnych, barów i kawiarni.
Siros – tu w Ermoupolis zobaczymy ciekawe połączenie neoklasycystycznego budownictwa z marmuru ze średniowieczną architekturą osiedla Ano Siros górującego na wzgórzu nad miastem, którego początki sięgają VIII . Nie ma drugiego miasta w Grecji zbudowanego według tak przemyślanego planu.
Antyparos ta niewielka wyspa o powierzchni 35 km2. Można się tu zanurzyć w słynnej jaskini pełnej stalaktytów i stalagmitów oraz delektować się wybornymi ośmiorniczkami, z których słynie. Dalej pożeglujemy do pobliskiej przepięknej Paros.
Delos według legendy to tu właśnie Posejdon udzielił schronienia, prześladowanej przez zazdrosną Herę swojej kochance Leto, która urodziła boskie rodzeństwo Apollina i Artemidę, toteż Delos była jednym z głównych ośrodków kultu Apollina. Znajdowała się tu słynna w dziejach Grecji wyrocznia i świątynie, w których z biegiem stuleci nagromadziły się wielkie skarby, przysyłane przez wiernych i wdzięcznych czcicieli boga. Ołtarz Apollina w Delos był przez niektórych zaliczany do cudów świata. Jak mówi legenda, zbudował go sam Apollo w wieku 4 lat z rogów kozic upolowanych przez Artemidę na zboczach góry Cynthus. Dziś ta niezamieszkana wyspa pozwala nam poczuć ducha starożytności.
Tinos – górzysta wyspa urzekająca spokojem. Podróżując po wyspie można podziwiać fantazyjne formacje skalne, przypominające grzyby, nie brakuje tu plaż, ukrytych w zatoczkach. Ze względu na wiejące tu wiatry starożytni wierzyli, że Tinos było siedzibą boga wiatrów Eola.
Jako ostatnią odwiedzimy Andros. Wyspa słynie z pięknych piaszczystych plaż. Na wyspie uprawia się cytrusy, wino, oliwki, szczególnie intensywnie w dolinie Messaria. W wiosce Stenies, 6 km na północ od miasta Andros znajduje się największy młyn wodny w kraju. Tutaj pożegnamy Cyklady:(
Po rejsie zostanie wystawiona opinia z rejsu potwierdzajaca staż na wyższe stopnie żeglarskie PZŻ.
S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego). Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.