Spitsbergen sailing cruise. West Svalbard safari 03.06 -10.06.2024

Termin
03.06 -10.06.2024
Prowadzący
Koszt obejmuje

-koję i zakwaterowanie w 2-osobowej kabinie
-rejs ekspedycyjnym jachtem żaglowym
-opiekę kapitana oraz przeszkolenie żeglarskie
-ubezpieczenie jachtu, ubezpieczenie ratownictwa morskiego (SAR), ubezpieczenie KL i NNW
-PPP (prowiant, paliwo, portowe opłaty, gaz, woda)
-wynajęcie broni

Nie obejmuje

- dolotu i wylotu z Longyearbyen
- transportu na jacht
- wydatków własnych

Cena
2300 EUR
Ilość wolnych miejsc
Zapisz się

Trasa

Svalbard Zachodni. O wyborze trasy decyduje kapitan na podstawie warunków meteorologicznych i sytuacji lodowej. Wszystkie rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen.

Cel rejsu


Proponowane loty

Skąd Dokąd Data odlotu Godziny Cena Przewoźnik
Oslo Longyearbyen 03.06.2024 1315-1610 754zł SAS
Oslo Longyearbyen 03.06.2024 0715-1130 610zł Norwegian
Oslo Longyearbyen 03.06.2024 0950-1600 906zł SAS
Tromso Longyearbyen 03.06.2024 0950-1130 492zł Norwegian
Tromso Longyearbyen 03.06.2024 1220-1400 604zł SAS
Longyearbyen Oslo 10.06.2024 1655-1950 677zł SAS
Longyearbyen Tromso 10.06.2024 1250-1310 571zł Norwegian
Oslo -> Longyearbyen
03.06.2024, godz. 1315-1610
Cena: 754zł
Przewoźnik: SAS
Oslo -> Longyearbyen
03.06.2024, godz. 0715-1130
Cena: 610zł
Przewoźnik: Norwegian
Oslo -> Longyearbyen
03.06.2024, godz. 0950-1600
Cena: 906zł
Przewoźnik: SAS
Tromso -> Longyearbyen
03.06.2024, godz. 0950-1130
Cena: 492zł
Przewoźnik: Norwegian
Tromso -> Longyearbyen
03.06.2024, godz. 1220-1400
Cena: 604zł
Przewoźnik: SAS
Longyearbyen -> Oslo
10.06.2024, godz. 1655-1950
Cena: 677zł
Przewoźnik: SAS
Longyearbyen -> Tromso
10.06.2024, godz. 1250-1310
Cena: 571zł
Przewoźnik: Norwegian

Opis rejsu

7 -dniowy rejs jachtem żaglowym. Svalbard Zachodni

 

Rejs zawiera w sobie klasykę wycieczki po Spitsbergenie. Wychodząc na pokład widzisz rysujące się na horyzoncie szczyty, wszystkie obsypane śniegiem. Pomiędzy nimi kolejne lodowce zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie…

 

Nasz jacht to 23 metrowy kuter bermudzki „Southern Star”. Jednostka spędziła w Arktyce 21 sezonów żeglarskich, odbyła 17 potężnych wypraw polarnych, m.in. dwa razy pokonując North West Passage. Zaokrętowanie odbywa się w 2 – osobowych ogrzewanych kabinach.

 

Warto tu być, by zdążyć. Arktyka topnieje w zastraszającym tempie i proces ten stale pogłębia się. Ocieplenie klimatu dotyka już nawet tak odległe rubieże, jak północny Svalbard. Według analiz naukowych globalne ocieplenie w Arktyce postępuje dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej na Ziemi – sam Lodowiec Austfonna płynie 10 razy szybciej niż sądzili naukowcy, a w rejonie Spitsbergenu rozmarza wieczna zmarzlina.

Realizacja projektu The Far North w najdalszych regionach Arktyki, ma na celu podjęcie refleksji przez każdego z nas nad miejscem człowieka na Ziemi. Żeglarstwo polarne oferuje bliski kontakt z naturą w najczystszej postaci: bezkresne odcienie bieli, przejrzyste powietrze, granatowe, krystaliczne morze… Chwile samotności i wyobcowania, których doświadczasz na rejsach po wodach Dalekiej Północy, uczyń pobudką do własnych działań w zakresie zmniejszenia swojego udziału w procesie ocieplania klimatu.

 

Rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen. Nazwa Svalbard określa archipelag wysp, a największą i jedyną w jakiejkolwiek części zamieszkałą jest Spitsbergen. Longyearbyen założył w 1906 r. John Munroe Longyear, właściciel firmy wydobywającej tu węgiel. Po roku 1990 wydobycie węgla przeniesiono do pobliskiej osady Sveagruva, a Longyearbyen zaczęło pełnić funkcje turystyczne i naukowe z działającym tu Uniwersytetem Svalbardzkim. Long zamieszkuje na stałe około 2500 ludzi.

 

Atrakcje: Polarne stacje badawcze; fiordy i lodowce; flora i fauna Arktyki: wieloryby, kolonie morsów, niedźwiedzie polarne, kolonie ptaków, renifery, foki, orki; rosyjskie osady górnicze; trekkingi; połowy dorsza i halibuta, kajaki

Płyną z nami: żeglarze, naukowcy, podróżnicy, fotografowie, przyrodnicy, wędkarze

 

W zależności od pogody i lodu na akwenie na naszych trasach znajdują się między innymi:

Placówki naukowe: Hornsund (Isbjørnhamna), Baranówka, Petuniabukta, Calypsobyen, Kaffioyra

Fiordy: Isfjorden, Billefjorden, Van Mijenfjorden, Kongsfjorden, Magdalenefjorden

Lodowce: Jotunfonna, Nordenskiöldbreen, Svitjodbreen, Monacobreen…

Osady: Barentsburg, Pyramiden, Ny-Ålesund

 

Mottem wyprawy The Far North słowa himalaisty, Piotra Morawskiego: Ledwie wrócę do domu, już tęsknię do kolejnych przygód. Jak to kiedyś powiedział mój znajomy: na początku twoje życie toczy się normalnie, czasem przerywasz je wyprawami; potem twoje wyprawy toczą się normalnie i czasem przerywasz je życiem.  Przed nami oprócz górskich szczytów – głębia morza i oceanu, nieprzemierzone połacie lodowych pustkowi

 

+ Realizacja trasy jest całkowicie zależna od pogody i warunków lodowych. O programie trasy decyduje kapitan. Wszystkie rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen.

+ Udział w rejsie może odbywać się w funkcji pasażera lub załoganta. Załoganci włączeni są w system wacht i realizują założenia szkolenia żeglarskiego

+ Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.

+ Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej ora spełnia kryteria żeglugi  na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m – potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego

+ Rejsy stażowe na jachcie powyżej 20 metrów – założenia

 

 


Opis jachtu


Zapisz się

    Facebook
    YouTube