-koję i zakwaterowanie w 2-osobowej kabinie
-rejs ekspedycyjnym jachtem żaglowym
-opiekę kapitana oraz przeszkolenie żeglarskie
-ubezpieczenie jachtu, ubezpieczenie ratownictwa morskiego (SAR), ubezpieczenie KL i NNW
-PPP (prowiant, paliwo, portowe opłaty, gaz, woda)
-wynajęcie broni
- dolotu i wylotu z Longyearbyen
- transportu na jacht
- wydatków własnych
Svalbard Zachodni. O wyborze trasy decyduje kapitan na podstawie warunków meteorologicznych i sytuacji lodowej. Wszystkie rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen.
7 -dniowy rejs jachtem żaglowym. Svalbard Zachodni
Rejs zawiera w sobie klasykę wycieczki po Spitsbergenie. Wychodząc na pokład widzisz rysujące się na horyzoncie szczyty, wszystkie obsypane śniegiem. Pomiędzy nimi kolejne lodowce zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie…
Nasz jacht to 23 metrowy kuter bermudzki „Southern Star”. Jednostka spędziła w Arktyce 21 sezonów żeglarskich, odbyła 17 potężnych wypraw polarnych, m.in. dwa razy pokonując North West Passage. Zaokrętowanie odbywa się w 2 – osobowych ogrzewanych kabinach.
Warto tu być, by zdążyć. Arktyka topnieje w zastraszającym tempie i proces ten stale pogłębia się. Ocieplenie klimatu dotyka już nawet tak odległe rubieże, jak północny Svalbard. Według analiz naukowych globalne ocieplenie w Arktyce postępuje dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej na Ziemi – sam Lodowiec Austfonna płynie 10 razy szybciej niż sądzili naukowcy, a w rejonie Spitsbergenu rozmarza wieczna zmarzlina.
Realizacja projektu The Far North w najdalszych regionach Arktyki, ma na celu podjęcie refleksji przez każdego z nas nad miejscem człowieka na Ziemi. Żeglarstwo polarne oferuje bliski kontakt z naturą w najczystszej postaci: bezkresne odcienie bieli, przejrzyste powietrze, granatowe, krystaliczne morze… Chwile samotności i wyobcowania, których doświadczasz na rejsach po wodach Dalekiej Północy, uczyń pobudką do własnych działań w zakresie zmniejszenia swojego udziału w procesie ocieplania klimatu.
Rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen. Nazwa Svalbard określa archipelag wysp, a największą i jedyną w jakiejkolwiek części zamieszkałą jest Spitsbergen. Longyearbyen założył w 1906 r. John Munroe Longyear, właściciel firmy wydobywającej tu węgiel. Po roku 1990 wydobycie węgla przeniesiono do pobliskiej osady Sveagruva, a Longyearbyen zaczęło pełnić funkcje turystyczne i naukowe z działającym tu Uniwersytetem Svalbardzkim. Long zamieszkuje na stałe około 2500 ludzi.
Atrakcje: Polarne stacje badawcze; fiordy i lodowce; flora i fauna Arktyki: wieloryby, kolonie morsów, niedźwiedzie polarne, kolonie ptaków, renifery, foki, orki; rosyjskie osady górnicze; trekkingi; połowy dorsza i halibuta, kajaki
Płyną z nami: żeglarze, naukowcy, podróżnicy, fotografowie, przyrodnicy, wędkarze
W zależności od pogody i lodu na akwenie na naszych trasach znajdują się między innymi:
Placówki naukowe: Hornsund (Isbjørnhamna), Baranówka, Petuniabukta, Calypsobyen, Kaffioyra
Fiordy: Isfjorden, Billefjorden, Van Mijenfjorden, Kongsfjorden, Magdalenefjorden…
Lodowce: Jotunfonna, Nordenskiöldbreen, Svitjodbreen, Monacobreen…
Osady: Barentsburg, Pyramiden, Ny-Ålesund
Mottem wyprawy The Far North są słowa himalaisty, Piotra Morawskiego: Ledwie wrócę do domu, już tęsknię do kolejnych przygód. Jak to kiedyś powiedział mój znajomy: na początku twoje życie toczy się normalnie, czasem przerywasz je wyprawami; potem twoje wyprawy toczą się normalnie i czasem przerywasz je życiem. Przed nami oprócz górskich szczytów – głębia morza i oceanu, nieprzemierzone połacie lodowych pustkowi…
+ Realizacja trasy jest całkowicie zależna od pogody i warunków lodowych. O programie trasy decyduje kapitan. Wszystkie rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen.
+ Udział w rejsie może odbywać się w funkcji pasażera lub załoganta. Załoganci włączeni są w system wacht i realizują założenia szkolenia żeglarskiego
+ Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.
+ Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej ora spełnia kryteria żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m – potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego
+ Rejsy stażowe na jachcie powyżej 20 metrów – założenia