Świnoujście – Kilonia – Kanał Kiloński – Cuxhaven – Helgoland – Wyspy Fryzyjskie (Borkum, Texel) – Amsterdam

Termin
07.10-16.10.2022
Prowadzący
Koszt obejmuje

-kojowe
-szkolenie żeglarskie, w tym skrypt do nauki nawigacji na pływach i prądach
-ubezpieczenie jachtu

Nie obejmuje

-Składka PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant) - 500zł - zbierana i rozliczana na burcie jachtu
-Ubezpieczenie KL i NNW, przy kwocie 300 000 KL i Assistance, składka wynosi ok. 70zł

Cena
2200 zł
Ilość wolnych miejsc
6
Zapisz się

Trasa

Świnoujście - Kilonia - Kanał Kiloński - Cuxhaven - Helgoland - Wyspy Fryzyjskie (Borkum, Texel) - Amsterdam

Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan

Cel rejsu

Rejs stażowo-szkoleniowy na wodach pływowych.


Opis rejsu

Rejs  Świnoujście– Kilonia – Kanał Kiloński –  Wyspy Fryzyjskie (Borkum, Texel) – Amsterdam 550 Mm

Dużo godzin w morzu, dużo atrakcji turystycznych na trasie.

Doświadczeni prowadzący.

Akwen pływowy

Po każdym rejsie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego. Przewidywana ilość godzin 100-130

 

Trasa rejsu wiedzie przez Bałtyk Zachodni, wzdłuż wybrzeża niemieckiego, nad wyspą Fehmarn aż do Zatoki Kilońskiej. Spory ruch statków, jachtów, kitesurferów będzie świetną okazją do zastosowania w praktyce prawideł MPZZM.

Przepłyniemy przez Kanał Kiloński. Nord-Ostsee-Kanal to kanał morski łączący Zatokę Kilońską na Bałtyku z Morzem Północnym (ujście Łaby). Łączy miasto Holtenau (obok Kilonii) z Brunsbuttel u ujścia Łaby poprzez dwa zestawy śluz. Zbudowany został w latach 1887-1895, Obecnie przeprawa liczy 60 mil morskich długości i około 102 metry szerokości.
Kanał zaprojektowany został celem bezpiecznego przepływu okrętów między Bałtykiem a Morzem Północnym w razie wojny, miał także dodatkowo skrócić drogę i połączyć porty krajów nadbałtyckich z Morzem Północnym. Przejście przez kanał skraca drogę o około 250 mil morskich w stosunku do tradycyjnej drogi przez Cieśniny Duńskie – wokół Jutlandii.

Promy pływające przez kanał naszą nazwy miast utraconych przez Niemcy w wyniku II wojny światowej. Znajdziemy wśród nich np. Swinemunde (Świnoujście), Stettin (Szczecin), Kolberg (Kołobrzeg), Stolpmunde (Ustka), Danzig (Gdańsk).

Przejście przez Holtenau i Brunsbuttel będzie okazją do przećwiczenia śluzowania w sąsiedztwie statków, których silnik na czas całej operacji pozostaje włączony…

 

Estuarium Łaby to akwen wymagający nawigacyjnie. Silne prądy morskie, zwłaszcza w syzygii, muszą zostać uwzględnione podczas żeglugi w kierunku Przedsionka Morza Północnego. Mnogość statków dodatkowo pobudzi czujność wacht na pokładzie.

 

Cumy podamy w Cuxhaven, mieście w Dolnej Saksonii, leżące u ujścia Łaby do Zatoki Helgolandzkiej.

 

40 Mm na północ od Cuxhaven, naszym pierwszym celem otwartego morza, stanie się wyspa Helgoland. Wyspa, na przestrzeni dziejów, przechodziła z rąk niemieckich, do duńskich i angielskich. Pod rządami Cesarstwa Niemieckiego stała się bazą morską.

Helgoland i nieco mniejsza wyspa, zwana Düne, były połączone do 1720 roku, kiedy to zostały oddzielone od siebie w wyniku wielkiego sztormu.

Wyspa słynie nie tylko z atrakcyjnej strefy wolnocłowej. Jej zachodni brzeg zdobią malownicze czerwone klify kończące się przy tzw. Lange Anna (Długa Anna) – wyrastającej samotnie z morza wysokiej 40 metrowej skale.

 

Borkum jest jedyną spośród archipelagu Wysp Wschodniofryzyjskich, która przez cały rok znajduje się pod wpływem Morza Północnego dzięki niewielkiej odległości od lądu. Na klimat morski ma wpływ Prąd Zatokowy i zachodnia strefa wiatrowa z wysoką wilgotnością przez cały rok. Zapewnia to pogodę z dużą ilością słońca i wiatru, ale także sporadycznymi opadami deszczu i przelotnymi opadami.

Borkum graniczy od zachodu z cieśniną Westerems (stanowiącą granicę z Holandią), od wschodu z cieśniną Osterems, od północy z Morzem Północnym, a od południa z Morzem Wattowym.

Obecnie jest miasto uzdrowiskowe, znane z długich plaż, kolei wąskotorowej, dróg rowerowych i trzech latarni morskich.

Żegluga wzdłuż Wysp Fryzyjskich, oprócz zmagania się z silnymi prądami Morza Północnego, ze względu na liczne latarnie morskie, da możliwość treningu nawigacji terestrycznej, poczynienia namiarów i naniesienia na mapę pozycji obserwowanych.

 

Morze Wattowe (czasami też Morze Wattów; hol. Waddenzee)– akwen, pomimo nazwy, niebędący morzem, obejmujący przybrzeżne wody Zatoki Niemieckiej (południowo-wschodnia część Morza Północnego) położony pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich należących do Holandii i Niemiec. Ma około 450 km długości i 10–30 km szerokości. Jest to akwen płytki, znaczną jego część stanowią watty (in. osuchy), tj. szerokie równiny pływowe odsłaniane w czasie odpływu morza.

Ze względu na swoje unikatowe walory przyrodnicze, cały obszar Morza Wattowego jest obecnie objęty ochroną i uznany, za „obszar wodno-błotny mający znaczenie międzynarodowe”. Cała część holenderska i niemal cała niemiecka tworzą cztery światowe rezerwaty biosfery.

 

Wyspa Texel położona jest na północ od kontynentalnej prowincji Holandia Północna i na zachód od prowincji Friesland, na północ od miasta Den Helder, należy do archipelagu Wysp Zachodniofryzyjskich.

Texel pierwotnie składała się z dwóch wysp, Texel na południu i Eierland na północnym wschodzie, które były połączone mieliznami. Na początku XVII wieku wyspy zostały połączone groblą, aby Morze Północne nie pustoszyło przybrzeżnych obszarów Texel. W połowie XIX wieku polder uzupełnił północną połowę wyspy. Dziś Texel stanowi największą naturalną barierę między Morzem Północnym a Morzem Wattowym.

Krajobraz wydm wzdłuż zachodniego wybrzeża wyspy jest chroniony jako Wydmy Parku Narodowego.
Najwyższym punktem wyspy jest wydma „Bertusnol” , która znajduje się na wysokości 19,6 m. Krajobraz wydm na Texel to siedlisko dzikiej przyrody. Godne uwagi obszary obejmują De Slufter, gdzie przypływ napływa i styka się z wydmami, tworząc podmokłe środowisko bogate zarówno w faunę, jak i florę. Texel słynie z dzikiej przyrody, szczególnie zimą, kiedy zamieszkują ją ptaki drapieżne i gęsi.

 

Celem rejsu jest Amsterdam, miasto położone nad rzeką Amstel, którego nie trzeba przedstawiać. Miasto, gdzie ulice przeplatają się z wodnymi kanałami i mostami. Miasto rowerów, licznych parków miejskich, miasto tulipanów ze słynnym targiem kwiatowym.

 

Zasady rezerwacji w czasie Covid-19:

W przypadku konieczności odwołania rejsu, co może być spowodowane:

-zamknięciem granic przez wirusa

-koniecznością odbywania kwarantanny po powrocie do Polski

-brakiem możliwości wpłynięcia na wody terytorialne danego państwa

następuje pełny zwrot kwot wpłaconych za rejs.

 

Zapraszamy do zapisów. Oderwij się od szarej rzeczywistości Covid-19 i pożegluj z nami na daleką Północ!

 

Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania. 

Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej.

 


Opis jachtu


Zapisz się

Facebook
YouTube