Oslo – Świnoujście 350 Mm 07.10 – 13.10.2018

Termin
07.10– 13.10.2018
Prowadzący
Alicja Latoń
Koszt obejmuje

Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki,
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.

Nie obejmuje

Opłaty PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant), dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie

Cena
950zł + 350zł PPP
Ilość wolnych miejsc
8
Zapisz się

Trasa

Oslo – Göteborg -Kopenhaga- Świnoujście (trasa uzależniona od warunków hydro-meteorologicznych)

Cel rejsu

stażowo-szkoleniowy


Proponowane loty

Skąd Dokąd Data odlotu Godziny Cena Przewoźnik
Lublin Oslo 07.10.2018 1930-2135 129zł Wizzair
Kraków Oslo 07.10.2018 1235-1430 397zł Ryanair
Katowice Oslo 07.10.2018 0610-0810 279zł Wizzair
Lublin -> Oslo
07.10.2018, godz. 1930-2135
Cena: 129zł
Przewoźnik: Wizzair
Kraków -> Oslo
07.10.2018, godz. 1235-1430
Cena: 397zł
Przewoźnik: Ryanair
Katowice -> Oslo
07.10.2018, godz. 0610-0810
Cena: 279zł
Przewoźnik: Wizzair

Opis rejsu

Oglądając fiordy z perspektywy lądu wydaje nam się, że nie ma piękniejszego widoku. Otóż jest, widok fiordów z pokładu jachtu. Kiedy znajdziemy się w ich wnętrzu i niemal dotkniemy tego cudu natury nasze doznania estetyczne sięgną przysłowiowego zenitu!

Ale od początku…droga z Oslofjordu wiedzie przez kapryśne i zatłoczone Cieśniny Kattegat i Skagerrak, gdzie niekiedy wskutek przewężeń, silny wiatr północny w połączeniu z prądem lubi przymurować żeglarzy w okolicznych portach.

Minutą ciszy oddamy honor załodze s/y Janosik, jednostce, która zatonęła w niewyjaśnionych okolicznościach w Cieśninie Skagerrak, u wejścia do Oslofjordu.

Pomiędzy Oslofiord a lasem znajduje się stolica i zarazem największe miasto Norwegii – Oslo, zachwycające dynamicznym życiem towarzyskim i kuszące jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu z naturą z życiem miejskim.

Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:

Muzeum Kon-Tiki, upamiętniające podróż Thora Heyerdahla na tratwie Kon-Tiki przez Ocean Spokojny w 1947 roku oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych. Nansen, planując wyprawę do Arktyki, przewidywał, że statek przez jakiś czas będzie podróżował wraz z lodem, „wmarznięty” w pole lodowe. Z tego powodu nadał Framowi odpowiedni kształt, powodujący wypychanie statku pod naciskiem lodu, do góry, ponad lód. Dodatkowe rozwiązania: staranne ocieplenie statku, podnoszony ster i śruba pozwoliły statkowi przetrwać podróże w lodach.

A samo Oslo proponujemy zwiedzić jednośladem, https://oslobysykkel.no/en

Aby wypożyczyć rower z wypożyczalni należy pobrać specjalną aplikację na smartfona. Rower można wypożyczyć między 6 rano a północą i odstawić w dowolnym miejscu postojowym przed upływem trzech godzin:)

 


Opis jachtu

S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany (WEBASTO) z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego).

Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.


Zapisz się

    Facebook
    YouTube