Opłatę kojową, szkolenie żeglarskie, opiekę kapitana, ubezpieczenie jachtu, gaz do kuchenki,
Na rejsach na s/y Bara-Bara nie pobieramy kaucji od załogantów.
Opłaty PPP (paliwo, portowe opłaty, prowiant), dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania, indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW (ok.50zł), zwiedzania i biletów wstępu do atrakcji turystycznych na lądzie
Świnoujście – Kopenhaga – Göteborg - Oslo (trasa uzależniona od warunków hydro-meteorologicznych)
stażowo-szkoleniowy do Oslofjordu
Oglądając fiordy z perspektywy lądu wydaje nam się, że nie ma piękniejszego widoku. Otóż jest, widok fiordów z pokładu jachtu. Kiedy znajdziemy się w ich wnętrzu i niemal dotkniemy tego cudu natury nasze doznania estetyczne sięgną przysłowiowego zenitu!
Ale od początku…droga do Oslofjordu wiedzie przez kapryśne i zatłoczone Cieśniny Kattegat i Skagerrak, gdzie niekiedy wskutek przewężeń, silny wiatr północny w połączeniu z prądem lubi przymurować żeglarzy w okolicznych portach.
Czerwiec to idealna pora na eksplorację leżącego na granicy Bałtyku i Morza Północnego zielonego i uroczego Oslofjordu, kiedy białe noce rozświetlają widnokrąg niemal przez okrągłą dobę. Linia brzegowa Oslo to wybrzeże fjerdowe. Porozcinane jest ono szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Minutą ciszy oddamy honor załodze s/y Janosik, jednostce, która zatonęła w niewyjaśnionych okolicznościach w Cieśninie Skagerrak, u wejścia do Oslofjordu.
Pomiędzy Oslofiord a lasem znajduje się stolica i zarazem największe miasto Norwegii – Oslo, zachwycające dynamicznym życiem towarzyskim i kuszące jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu z naturą z życiem miejskim.
Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:
Muzeum Kon-Tiki, upamiętniające podróż Thora Heyerdahla na tratwie Kon-Tiki przez Ocean Spokojny w 1947 roku oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych. Nansen, planując wyprawę do Arktyki, przewidywał, że statek przez jakiś czas będzie podróżował wraz z lodem, „wmarznięty” w pole lodowe. Z tego powodu nadał Framowi odpowiedni kształt, powodujący wypychanie statku pod naciskiem lodu, do góry, ponad lód. Dodatkowe rozwiązania: staranne ocieplenie statku, podnoszony ster i śruba pozwoliły statkowi przetrwać podróże w lodach.
A samo Oslo proponujemy zwiedzić jednośladem, https://oslobysykkel.no/en
Aby wypożyczyć rower z wypożyczalni należy pobrać specjalną aplikację na smartfona. Rower można wypożyczyć między 6 rano a północą i odstawić w dowolnym miejscu postojowym przed upływem trzech godzin:)
Z myślą o zapracowanych, ten etap postanowiliśmy podzielić na dwie części:
Etap 1a -23.06 – 26.06 Świnoujście – Kopenhaga – cena 600zł
Etap 1b 26.06 – 30.06 Kopenhaga – Sandefjord (Oslo) 600zł
S/y BARA-BARA to dzielny a zarazem wygodny, ogrzewany z dostępem do ciepłej wody, pełnomorski jacht typu bruceo. Można nim żeglować po wszystkich morzach i oceanach, w każdych warunkach, co potwierdza orzeczenie zdolności żeglugowej PZŻ (Polskiego Związku Żeglarskiego).
Opis jachtu znajdziecie w zakładce jacht.