Ski & Sail, 
Splitboard & Sail
na jachcie żaglowym Southern Star

Ski & Sail, 
Splitboard & Sail 

Czas trwania

7 dni

Grupa

12 osób

Język

angielski, polski

Rejsy Ski&Sail oraz Splitboard & Sail to połączenie narciarstwa i/lub splitboardingu z żeglarstwem. Organizujemy je nieprzerwanie od 15 lat, oferując zakwaterowanie na przestronnym, 23 metrowym jachcie żaglowym. 

Żegluga Southern Star, ze względu na niewielkie zanurzenie (2,1 m.) daje możliwości kotwiczenia w głębi fiordów, w cieniu zaśnieżonych gór niedostępnych od strony lądu. Technika z kolei poruszania się na nartach skiturowych / splitboardzie pozwala na podróż praktycznie wszędzie, jednocześnie stanowiąc szybszą formę przemieszczania się niż wędrówki na rakietach śnieżnych lub pieszo. 

Nasze atuty
  • Anglojęzyczna załoga; Nasze wyjazdy realizowaliśmy dla grup z Francji, Szwecji, Finlandii, Włoch, Szwajcarii i Niemiec. Kapitan i załoga stała spędzili w Arktyce wiele sezonów.
  • Znamy wiele popularnych miejsc, jak i tych poza utartym szlakiem. Oprócz kotwicowisk w bezludnej scenerii, wiemy, które spoty wybrać, by zregenerować się w saunie, odwiedzić klimatyczny bar czy złowić dorsza prosto z morza.
  • Zakwaterowanie odbywa się na oceanicznym, 23 metrowym jachcie w ogrzewanych 2 – osobowych kabinach. Nasza jednostka, Southern Star, to jacht legenda, która ostatnich 20 sezonów spędziła w Arktyce. Jej obszerna mesa i wygodne przestronne kabiny zapewniają ambience jedyny w swoim rodzaju.
  • Niewielkie zanurzenie Southern Star – 2,1 m. – możliwość dotarcia daleko w głąb fiordów.
  • Dobre połączenia lotnicze z lotniskiem w Tromsø; Linie SAS, Wizzair i Norwegian kursują z Oslo. Do Oslo najtaniej dolecieć liniami SAS, LOT,  Norwegian, Wizzair lub Ryanair – ceny są różne, zaczynają się od 50 zł.
  • Dobre połączenia lotnicze z Oslo i Tromso z Longyearbyen na Svalbardzie. Do Longyearbyen kursują linie SAS i Norwegian. 
  • Dogodne loty do Alesund w przypadku Ski&Sail Sunnmore.
  • Dogodne loty do Alty w przypadku Ski&Sail Seiland i Finnmark.
  • Wysokokaloryczne śniadanie oraz obiadokolacja przyrządzane przez kuka lub wersja budżetowa – posiłki przygotowywane samodzielnie przez załogę.
  • W zależności od zapotrzebowania, realizujemy wyjazdy Ski&Sail oraz  Splitboard & Sail z przewodnikiem lub bez.
  • Spore rozmiary Southern Star zapewniają rozległą przestrzeń na sprzęt narciarski i splitboardowy.
  • Podczas rejsu obserwacja natury z jachtu jest komfortowa, ponieważ posiada on zewnętrzną szprycbudę (dodger) chroniącą przed śniegiem i zimnem.

TERMINY:

styczeń – marzec: Sunnmore i Romsdalen

marzec – kwiecień: Lofoten, Vesterålen, Senja, Lyngen

kwiecień, maj – czerwiec: Finnmark, Svalbard

Realizacje

1. Ski&Sail Svalbard
Mapa możliwych tras
O regionie
Mapa możliwych tras
Mapa możliwych tras
O regionie

Sceneria wyspy Spitsbergen, należącej do archipelagu Svalbard to krajobraz całkowicie pozbawiony drzew. Nie będzie tutaj nocy. Od kwietnia do sierpnia panuje bowiem dzień polarny. Będziemy tutaj tylko my, jacht, góry, lód, dziewiczy śnieg, fiord, naczynia włosowate, endorfiny… 

Narciarstwo wysokogórskie na szerokości geograficznej 78º-79º N to eksploracja prawdziwie odległych rejonów, dostępnych tylko drogą morską. Svalbard ze swoimi szczytami sięgającymi 1400 m n.p.m to jedno z nielicznych miejsc na Ziemi, gdzie połączyć można narciarstwo / splitboard ze scenerią lodowców, których jęzory schodzą prosto do morza.

5  dni skiturowych / splitboardowych w najciekawszych rejonach, w dzikich górach Wyspy Księcia Karola, Ny Alesund w oraz okolicach Isfjordu.

2. Ski&Sail Alpy Lyngen
Mapa możliwych tras
O regionie
Mapa możliwych tras
Mapa możliwych tras
O regionie

Alpy Lyngen to obszar górski, z majestatycznymi szczytami i ponad 140 lodowcami, rozciągają się między 69. a 70. równoleżnikiem N, wzdłuż najbardziej spektakularnej linii brzegowej północnej Norwegii. 

Większość szczytów ma wysokość od 700 do 1700 m.n.p.m. Kotwiczymy przy plażach, a wycieczki zajmują około 6-8 godzin w obie strony. Naturalne tło gór i morza podczas freeride’owych zjazdów w puchu i na firnach, stwarza magiczną otoczkę każdej z naszych wycieczek.

3. Ski&Sail Senja

Mapa możliwych tras
O regionie
Mapa możliwych tras
Mapa możliwych tras
O regionie

Alpy Senji, w przeciwieństwie do Alp Lyngen mają nieco niższe szczyty (około 1000 m.n.p.m.) i brak tu lodowców. Nie zmienia to faktu, że tu również królują spektakularne widoki, zwłaszcza że liczne stoki Senji schodzą aż do fiordu. Niektóre ze spotów otoczone są z trzech stron morzem, co zapewnia dużą dawkę adrenaliny podczas zjazdów w dół, w kierunku wybrzeża.

4. Ski&Sail Seiland i Finnmark
Mapa możliwych tras
O regionie
Mapa możliwych tras
Mapa możliwych tras
O regionie

Podróż w rejonie Seiland i Finnmark odbywa się pośród bezludnych wysp i cichych kotwicowisk. Mnogość gór sprawia, że trudno zdecydować się, który spot wybrać do realizacji trasy skiturowej / splitboardowej. Start i koniec odbywa się w Alcie.

Żeglujemy tu między szczytami wznoszącymi się ponad 1000 m.n.p.m., między stromymi wąwozami, urwiskami skalnymi, wysokimi zboczami górskimi i głębokimi dolinami. 

Seiland, Stjernøya, Sørøya, Øksfjordhalvøya i Altafjorden to obszary, które będziemy eksplorować. To jedne z najbardziej na północ położonych gór w Norwegii i Europie, gdzie spotkamy niewielu innych podróżników.


5. Ski&Sail Lofoten i Vesterålen
Mapa możliwych tras
O regionie
Mapa możliwych tras
Mapa możliwych tras
O regionie

Austnesfjorden, Geitgaljertind, Trollfjorden i Raftsundet to niektóre z najbardziej spektakularnych górzystych fiordów na tej szerokości geograficznej. Większość trasy przebiega na akwenie osłoniętym od otwartego morza, fala podczas żeglugi nie powinna być uciążliwa. Wzniesienia rozciągają się na wysokościach od 700 – 1000 m.n.p.m. 

Archipelag Lofotów doskonale spenetrowany i opisany w przewodnikach od strony lądu, pozostawia wciąż wiele możliwości realizacji dziewiczych tras dostępnych tylko od strony morza. 

6. Ski&Sail Sunnmore/ Hjorunfjorden area i Romsdalen
Mapa możliwych tras
O regionie
Mapa możliwych tras
Mapa możliwych tras
O regionie

Alpy Sunnmøre, w regionie fiordów wokół Ålesund, oferują atrakcyjne możliwości dla narciarzy górskich i snowboardzistów, a także piękno i naturalny kontrast między górami a morzem.

Przewyższenia sięgają od 1000 do 1500 metrów. Obszar ten charakteryzuje się dobrą pokrywą śnieżną i dość łagodnymi temperaturami podczas norweskiej zimy.

Warunki i opłaty

  • Oferty dla grup zorganizowanych tworzone są indywidualnie.
  • Opcjonalnie wyżywienie (3 posiłki dziennie lub 2 posiłki w wariancie śniadanie + obiadokolacja).
  • Oferty z zapewnieniem przewodnika / bez przewodnika wysokogórskiego.
  • Załoga stała to kapitan i I oficer/ kuk odpowiadający za bezpieczeństwo i logistykę podczas żeglugi.
  • Przewodnicy górscy i instruktorzy i/lub liderzy wyjazdów odpowiadają za bezpieczeństwo na lądzie i realizację programu skiturowego/splitboardowego.

Dowiedz się więcej

Wyślij Formularz Zapytania Ofertowego

7 nocy/6 dni skiturów

Dzień 1 : Zaokrętowanie

Zaokrętowanie. Zapoznanie z kapitanem, załogą, jachtem, szkolenie bezpieczeństwa i wypłynięcie

Dzień 2-6: Ski&Sail,  Splitboard & Sail

Żegluga jachtem, realizacja programu skiturowego/splitboardowego odbywa się w zależności od pogody.

Każdego dnia/nocy żegluga zajmuje kilka godzin. W pogodne dni 80% czasu poświęcamy na narciarstwo/splitboarding, w dni z pogodą niesprzyjającą realizujemy dłuższe przeloty w kierunku bardziej wymagających tras i szczytów. Pogodę sztormową przeczekujemy w porcie lub na kotwicowisku.

Na wypadek załamania pogody i konieczności przeczekania: psie zaprzęgi (Finnmark i Svalbard), muzea i ekspozycje polarne, planetarium z pokazami zorzy polarnej (Tromso), wioska Saamów i zagrody reniferów

Poza programem: obserwacja zorzy polarnej (Northern Lights, Aurora Borealis), sauna, wędkowanie, chill na kotwicy – możliwość skorzystania z bogatej biblioteczki jachtowej, chill w barach – możliwość skorzystania z lokalnej oferty gastronomicznej podczas postojów w portach

Dzień 7: Wyokrętowanie

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Facebook
Facebook
YouTube
Instagram