Siedmiodniowy rejs jachtem żaglowym
Svalbard Zachodni
West Svalbard Safari
Rejs po Zachodnich wodach Archipelagu Svalbard zawiera w sobie klasykę wycieczki po Arktyce.
Wychodząc na pokład widzisz rysujące się na horyzoncie szczyty, wszystkie obsypane śniegiem. Pomiędzy nimi kolejne lodowce zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie…
Zapraszamy Cię w tę wyjątkową podróż
przez Zachodnie Wody Archipelagu Svalbard na pokładzie
naszego dzielnego, 23-metrowego kutra bermudzkiego, „Southern Star”.
Na jachcie, w 2-osobowych ogrzewanych kabinach,
będziesz cieszyć się komfortem nawet
w surowszych warunkach arktycznych.
Warto tu być, by zdążyć. Arktyka topnieje w zastraszającym tempie i proces ten stale pogłębia się. Ocieplenie klimatu dotyka już nawet tak odległe rubieże, jak północny Svalbard. Według analiz naukowych globalne ocieplenie w Arktyce postępuje dwukrotnie szybciej niż gdziekolwiek indziej na Ziemi – sam Lodowiec Austfonna płynie 10 razy szybciej niż sądzili naukowcy, a w rejonie Spitsbergenu rozmarza wieczna zmarzlina.
Rejs na Spitsbergen to unikalne doświadczenie
Arktyka to miejsce pełne nieodkrytych tajemnic, które zachwycają każdego podróżnika. Rejsy po tych wodach to spotkanie z dziką naturą w najczystszej postaci. Spędzając czas na pokładzie dzielnego jachtu „Southern Star”, będziesz mieć okazję podziwiać majestatyczne szczyty, obsypane śniegiem, oraz lodowce, które zanurzają swoje jęzory w słonej wodzie.
Walka o przetrwanie Arktyki
Arktyka topnieje w zastraszającym tempie, a my pragniemy, abyś mógł doświadczyć tego niesamowitego miejsca, zanim stanie się za późno. Globalne ocieplenie dotyka już nawet tak odległe miejsca, jak północny Svalbard. Nasza wyprawa, projekt The Far North, ma na celu nie tylko odkrycie uroków Arktyki, ale także zwrócenie uwagi na potrzebę ochrony środowiska naturalnego.
Bogactwo atrakcji
Podczas rejsu będziesz miał okazję odwiedzić wiele ciekawych miejsc, takich jak polarne stacje badawcze, fiordy, lodowce, rosyjskie osady górnicze oraz osady miejscowej ludności. Możesz również spotkać różnorodność flory i fauny Arktyki, w tym wieloryby, morsy, niedźwiedzie polarne i wiele innych gatunków zwierząt.
Spotkania na pokładzie
Nasi pasażerowie to zarówno żeglarze, naukowcy, podróżnicy, fotografowie, przyrodnicy, jak i wędkarze. Na pokładzie panuje atmosfera przyjacielska i otwarta, co sprzyja nawiązywaniu nowych znajomości oraz wymianie fascynujących historii i doświadczeń.
Co jeszcze?
Wybierając się z nami na rejs po Zachodnich Wodach Archipelagu Svalbard, wybierasz nie tylko niezwykłą przygodę, ale także szansę na odkrycie jednego z najbardziej fascynujących miejsc na Ziemi.
Czekamy na Ciebie
Czekamy na Ciebie na pokładzie „Southern Star”, abyś mógł doświadczyć tego wyjątkowego szlaku arktycznego i zebrać niezapomniane wspomnienia na całe życie. Dołącz do nas już teraz i przygotuj się na podróż Twojego życia!
Obserwacja natury z jachtu Southern Star jest komfortowa, ponieważ posiada on zewnętrzną szprycbudę (dodger) chroniącą przed śniegiem i zimnem w trakcie rejsu
Podczas rejsu na jachcie „Southern Star” nie tylko będziesz mógł cieszyć się spektakularnymi widokami Arktyki, ale także odwiedzić wiele interesujących miejsc i atrakcji. W zależności od pogody i lodu na akwenie, nasze trasy obejmują między innymi:
Hornsund (Isbjørnhamna): Miejsce, gdzie naukowcy prowadzą badania nad lokalną florą i fauną, w tym nad niedźwiedziami polar
Baranówka: Stacja badawcza położona na wybrzeżu, oferująca unikalne możliwości obserwacji ptaków morskich i innych gatunków
Petuniabukta: Malownicze miejsce zlokalizowane na zachodnim wybrzeżu Spitsbergenu, idealne do spacerów i relaksu
Calypsobyen: Historyczna placówka naukowa, która kiedyś była bazą dla polskich naukowców
Kaffioyra: Stacja badawcza położona na wyspie Kaffioyra, otoczona pięknym krajobrazem arktycznym
Isfjorden: Największy fiord na Spitsbergenie, zapierający dech w piersiach widok górujących nad nim szczytów
Billefjorden: Urokliwy fiord otoczony przez masywne lodowce i góry, idealny na spokojną żeglugę
Van Mijenfjorden: Fiord charakteryzujący się licznie występującymi wysepkami i kolorowymi klifami
Kongsfjorden: Znany z obecności imponującego Lodowca Króla, stanowiącego imponującą scenerię
Magdalenefjorden: Fiord, w którym spotkać można ogromne ilości lodowców i masywne ściany skalne
Jotunfonna: Największy lodowiec na Spitsbergenie, imponujący swą rozległością i majestatycznym widokiem
Nordenskiöldbreen: Lodowiec położony na północnym wybrzeżu Spitsbergenu, który stopniowo topnieje
Svitjodbreen: Lodowiec charakteryzujący się malowniczymi jęzorami i szczelinami lodowymi
Monacobreen: Nazwany na cześć księżnej Monako, lodowiec ten oferuje niezapomniane widoki i dźwięki topniejącego lodu
Barentsburg: Rosyjska osada górnicza, zachowująca tradycyjny charakter i klimat dawnych czasów
Pyramiden: Opuszczona osada górnicza, stanowiąca fascynujący zabytek historii przemysłu w Arktyce
Ny-Ålesund: Miejsce, które w przeszłości pełniło funkcje bazy polarnych wypraw, obecnie służące badaniom naukowym i turystyce
Podczas rejsu z nami masz szansę odkryć te fascynujące miejsca i wiele więcej, pozostawiając niezapomniane wspomnienia na całe życie. Czekamy na Ciebie, abyś mógł doświadczyć Arktyki w najpiękniejszej i najbardziej autentycznej postaci!
Terminy rejsów i zapisy
Nazwa | Termin | Cena | |
---|---|---|---|
West Svalbard Safari | 03.06-10.06.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 10.06-17.06.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 17.06-24.06.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 24.06-01.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 01.07-08.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 08.07-15.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 08.07-15.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 15.07-22.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 22.07-29.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 29.07-05.08.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 05.08-12.08.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 12.08-19.08.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
Rejs po wodach Svalbardu Zachodniego – Formularz zgłoszenia
8 dni/7 nocy
Obserwacja natury z jachtu jest komfortowa, ponieważ posiada on zewnętrzną szprycbudę (dodger) chroniącą przed śniegiem i zimnem w trakcie rejsu.
Nazwa | Termin | Cena | |
---|---|---|---|
West Svalbard Safari | 03.06-10.06.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 10.06-17.06.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 17.06-24.06.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 24.06-01.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 01.07-08.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 08.07-15.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 08.07-15.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 15.07-22.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 22.07-29.07.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 29.07-05.08.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 05.08-12.08.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
West Svalbard Safari | 12.08-19.08.2024 | 2300 EUR | Zakończono |
Chcesz dowiedzieć się, co potrzebujesz spakować do plecaka? Jak dolecieć do Longyearbyen? Gdzie sprawdzić pogodę? Jakie są warunki zakwaterowania na jachcie? Przejdź do sekcji ➢ Najczęściej zadawane pytania
Skąd | Dokąd | Data odlotu | Godziny | Cena | Przewoźnik |
---|---|---|---|---|---|
Tromso | Longyearbyen | 15.07.2024 | 1205-1345 | 585zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 15.07.2024 | 0935-1345 | 1534zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 15.07.2024 | 1245-1540 | 1428zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 15.07.2024 | 1600-1900 | 1182zł | Norwegian |
Longyearbyen | Oslo | 22.07.2024 | 1430-1855 | 1278zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 22.07.2024 | 1625-1920 | 707zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 22.07.2024 | 1945-2240 | 623zł | Norwegian |
Skąd | Dokąd | Data odlotu | Godziny | Cena | Przewoźnik |
---|---|---|---|---|---|
Tromso | Longyearbyen | 22.07.2024 | 1220-1400 | 1197zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 22.07.2024 | 0935-1345 | 1534zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 22.07.2024 | 1245-1540 | 1278zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 22.07.2024 | 1600-1900 | 1103zł | Norwegian |
Longyearbyen | Oslo | 29.07.2024 | 1430-1855 | 1278zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 29.07.2024 | 1625-1920 | 1278zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 29.07.2024 | 1945-2240 | 879zł | Norwegian |
Skąd | Dokąd | Data odlotu | Godziny | Cena | Przewoźnik |
---|---|---|---|---|---|
Tromso | Longyearbyen | 29.07.2024 | 1220-1400 | 977zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 29.07.2024 | 0935-1345 | 1146zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 29.07.2024 | 1245-1540 | 853zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 29.07.2024 | 1600-1900 | 1030zł | Norwegian |
Longyearbyen | Oslo | 05.08.2024 | 1430-1855 | 1000zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 05.08.2024 | 1625-1920 | 873zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 05.08.2024 | 1945-2240 | 879zł | Norwegian |
Tromso | Longyearbyen | 05.08.2024 | 1220-1400 | 667zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 05.08.2024 | 0935-1345 | 1278zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 05.08.2024 | 1245-1540 | 413zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 05.08.2024 | 1600-1900 | 877zł | Norwegian |
Longyearbyen | Oslo | 12.08.2024 | 1445-1740 | 1278zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 12.08.2024 | 16:55-1950 | 853zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 12.08.2024 | 1945-2240 | 1023zł | Norwegian |
Skąd | Dokąd | Data odlotu | Godziny | Cena | Przewoźnik |
---|---|---|---|---|---|
Tromso | Longyearbyen | 12.08.2024 | 1220-1400 | 1169zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 12.08.2024 | 0950-1400 | 1278zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 12.08.2024 | 1315-1610 | 1146zł | SAS |
Oslo | Longyearbyen | 12.08.2024 | 1600-1900 | 1335zł | Norwegian |
Longyearbyen | Oslo | 19.08.2024 | 1445-1740 | 1146zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 19.08.2024 | 16:55-1950 | 707zł | SAS |
Longyearbyen | Oslo | 19.08.2024 | 1215-1635 | 1023zł | Norwegian |
Rejs jachtem – Svalbard Zachodni
- Realizacja trasy jest całkowicie zależna od pogody i warunków lodowych. O programie trasy decyduje kapitan. Wszystkie rejsy zaczynamy i kończymy w Longyearbyen.
- Udział w rejsie może odbywać się w funkcji pasażera lub załoganta. Załoganci włączeni są w system wacht i realizują założenia szkolenia żeglarskiego.
- Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.
- Rejs zakłada zdobycie dużej ilości godzin stażowych, czyli praktyki morskiej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 29 stycznia 2018 w sprawie kwalifikacji i przeszkolenia załóg jachtów komercyjnych i warunków ich uzyskiwania.
- Rejs spełnia kryteria żeglugi po wodach pływowych, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej ora spełnia kryteria żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m – potrzebne do uzyskania patentu kapitana jachtowego
Masz pytania?
Nie wahaj się skontaktować z
naszymi ekspertami
7 zamykanych i ogrzewanych kaloryferami kabin zapewnia pełny komfort dla pasażerów oraz załogi nawet w najzimniejszych rejonach świata.
Nasz Jacht
S/y Southern Star
Nasz jacht to 23 metrowy kuter bermudzki Southern Star.
Jednostka spędziła w Arktyce 21 sezonów, odbyła 17 potężnych wypraw polarnych, m.in. dwa razy pokonując Przejście Północno-Zachodnie.
Southern Star, oprócz grodzi zderzeniowej na dziobie, posiada też ruchomy miecz, który podniesiony umożliwia bezpieczną żeglugę w lodach oraz na akwenach bez dokładnie zmapowanych głębokości, a opuszczony zwiększa efektywność podczas żeglugi na wiatr.
7 zamykanych i ogrzewanych kaloryferami kabin zapewnia pełny komfort dla pasażerów oraz załogi nawet w najzimniejszych rejonach świata. Kryty kokpit daje osłonę sternikowi i załodze podczas nawigacji w trudnych warunkach.
Kryty kokpit – zewnętrzna szprycbuda (dodger) – chroni również naszych Klientów przed śniegiem i zimnem podczas obserwacji natury z pokładu jachtu, przez co obcowanie z przyrodą staje się bardzo komfortowe.
Pojemne zbiorniki paliwa oraz wody słodkiej zapewniają dużą autonomię jachtu podczas dalekich wypraw.
Wyposażenie radiokomunikacyjne | Hotel | |
---|---|---|
Transponder SART | 7 kabin dla 15 osób | |
Obszerna mesa | ||
InReach +48 732 231 654 | Mokre ogrzewanie – kaloryfery | |
Radiostacja VHF z DSC | Instalacja elektryczna: 12 V, 24 V, 220 V | |
Radar | Generator : 230 V 7 KW | |
Transponder AIS | 3 WC, 2 prysznice | |
6 ręcznych radiotelefonów VHF | „Miękka” szprycbuda zabudowująca kokpit z każdej strony | |
EPIRB AIS | ||
Telefon IRIDIUM |
Parametry
Galeria zdjęć z archiwum Navigare YC